Vilken underbar kommentar

Inge och jag satt uppe till nästan midnatt och kollade på en film om Coco Channel. I den här filmen hade hon ett förhållande med Igor Stravinsky och den var mycket bra. Precis när jag på väg att somna, hörde jag dörren stängas och då klev jag upp. Det var Fia som kom hem. De hade haft det mysigt hos Amanda.

Sov till 7.40!!! Jises alltså, nu när jag haft 2½ semester har jag visst äntligen lärt mig att koppla av. Shit alltså att semestern går så fort.

Inge kom upp en kvart efter mig. Han ville genast ha lite kaffe. Jag läst tidningen och sedan blev det datorn en stund. Ringde pappa och allt var bra med honom.

Bäddade innan vi åt frukost. Diskat och så gick jag till pappa.

Fia sov till nästan kl. 10. Hon åt frukost. När alla var klara, åkte vi till Maxi och handlade. Hem och in med varorna. Gick till pappa med hans varor. Pratade en stund med honom.

Sedan in och vi åt lite vad vi kände för. Fia ville att hon och jag skulle åka till Berg och det hade inte Inge något emot. Han ser ju på Tour de France och det  håller på i 3 timmar (minst). Solen lyste inte, men det regnade inte heller.

Så hit åkte vi:



En massa båtar låg och väntade mellan portarna. Det var liksom full rusch på slussandet idag. Fia och jag köpte varsin glass.



Ja, det var nästan så vi trodde att det var en ny Göta Kanalfilm på gång när vi såg kanotisten i slussen. Faktiskt så var det tre kanoter som satt ihop med en bräda. Dessa hugade killar paddlade nog de yttersta och i den mittersta förvarade de nog tält och annan packning.

På väg tillbaka såg vi denna fina båt, som nog var ett hemmabygge:



Ja, den var verkligen superläcker. Ångrar mig att jag inte gick upp på bryggan och fotade en bättre bild, men... och så ångrar jag att vi inte hade systemkameran med oss. Men mobil duger gott :)

Men till sist så gick vi upp på bryggan eller vad man säger om det som ligger runt båtarna i gästhamnen. Jag är inte så hemma på sjön :))

Där satt det svalungar som blev matade av föräldrarna:


Och på en segelbåt satt det ännu fler och väntade på mat. Helt orädda var de:



Och så två till:



När vi kom fram till bilparkeringen mötte vi ett par. Hon pekar uppåt och säger: "Ligger de där båtarna på land?"



Jag ökade på mina steg och berättade för Fia vad hon sagt. Men hallå alltså: Visste hon inte att det var Göta Kanal som  hon besökte???

På hemvägen stannade vi till i Tornby och gick till Stadium där jag köpte nya joggingbyxor till pappa. Nej, då han ska inte ut och jogga, men de är sköna att ha på sig. Sedan var vi till Team Sportia, där Fia köpte en träningströja. Träffade en tränare från Tallboda, som vi pratade länge med. En mycket trevlig kille, som tränar flickor i samma ålder som Tove.

Därefter åkte vi hem. Jag gick in till pappa och han blev så glad över byxorna och ska prova dem imorgon bitti. Passar de inte får jag byta.

Så in till oss, där Inge fortfarande satt och kollade på TV. Jag sköljde potatisen. Lite senare fixade Inge resten; stekt fläsk och löksås. Vi åt ca 18.40. Gott var det. Men jisses nu börjar jag bli törstig. Måste hämta lite vatten efter att jag är klar här.

Och inget direkt regn har vi fått idag. Bara ett fåtal stänk. Så de har åter igen haft fel på SMHI.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0