Växlande väder

Sov till ca 6.15, men låg kvar till 6.35. Gick upp och gjorde mig iordning. Var i tvättstugan kl. 7 och körde igång. Hade bara 2 maskiner idag, vilket kändes skönt. Gick in till pappa strax efter klockan 8. Han hade inte ont i magen idag, vilket var skönt. Värken i benet är nog en muskelsträckning. Förstår ju om han är rädd att ramla om han är ensam hemma. 

Inge kom upp ca 8.40. Jag gick till tvättstugan  kl. 9 och hämtade tvätten. Städade efter mig och så till pappa med hans tvätt. Fia hade kommit upp och Casper låg vaken i sängen. Vi åt frukost. Diskat och bäddat. Sedan ut och plockade lite  hallon. Mums så gott. Casper var med mig till pappa och fixade kaffe åt honom.

Tove och Thomas hämtade Casper. Då kom det lite regn. Fia och jag åkte sedan och mötte Maria och Lasse utanför där Maria bor. Fia hade glömt sin medicin där. Sedan var Fia och jag till Maxi och handlade lite.

In till pappa och hjälpte honom till TV:n. Han skulle se på tennis. In och så ut på altan, där jag satte mig med en bok. Fick gå in en kortis för det kom lite regndroppar.

Var in till pappa vid 15-tiden och hjälpte honom med maten. Sedan till TV:n och fotboll.

Jag har läst mellan varven och nu har jag läst klart boken (som var två böcker i en). Kanbra båda två.

Brorsan ringde från Norge. De har det bra!

Vi har ikväll ätit skinka, skarpsås (Fia gjorde till henne och mig och Inge gjorde sin egen). Fias blev jätte god. Potatis till.

Jag sprang över till pappa efter maten och följde med honom till TV:n. Ja, ja, han vågar inte gå själv av rädsla för att ramla.

När jag kom hem igen, hade Fia diskat!!! Så skönt att få lite hjälp här hemma.

Har pratat med Stefan och Marita idag. De har +40 grader och tyckte det var jobbigt. Då har vi det skönare här hemma!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0