Tog en datorfri kväll igår

Som du säkert förstår, så blev det en datorfri igår kväll. Skönt det också. Cyklade från jobbet ca 13.15. YES!!! Nu är semestern här! Var in på Hemköp och handlade lite till pappa. Hem till Inge först. Vi bestämde oss för att ta en sväng. In till pappa med hans varor. Därefter åkte vi till Återvinningsstationen och slängde en trasig altanstol. Sedan "varvet". Svängen gick sedan till Norrköping. Vi åkte ner på Stadium Sports Camp för att se hur mycket ungar det var där. Inte för att leta efter Fia alltså. Dock skickade jag ett sms till henne. Hon ringde lite senare. Allt var bra.

På hemvägen ringde Maria och var arg som ett bi! Mycket förståligt!! Någon hade klippt upp låset, som hon hade om sin och Caspers cyklar och tagit hennes cykel. Jag vet inte vilken cykel i ordningen som hon blir bestulen på. Jag blir så förb* på oärliga människor, som inte kan skilja på mitt och ditt.

Så grillade vi på kvällen och till det åt vi färskpotatis och sallad. Mycket gott. Var in till pappa och kollade till honom. Pratat med brorsan, som är i Västervik. Vi gick sedan över till Stefan och Marita. Lite senare anslöt sig Lisa och hennes kille, som också heter Stefan. Vi pratade och hade trevligt. Men så, omkring klockan 23, kände jag hur trött jag blev. Jag sade inget utan ursäktade bara och gick in. Dök ärligt talat i säng och somnade bums. När jag vaknade imorse såg jag att hade rivit på mig armen. Måste ha varit uppe inatt och gått emot någon dörr.

Denna dagen har bjudit på åska hela dagen i stort sett. Vi var och lämnade travet och så kollade vi på ett vägbygge vid SAAB. Naturligtvis har jag varit in till pappa och även när vi kom hem. Bytt lakan och handdukar hos honom.

Fia kom hem ca 15.30!!! Hon haft det mycket bra, men som alla säger: Borta bra, men hemma bäst.

Vi har ätit biff med lök och kokt färskpotatis. Mycket gott. Efter disken tog jag och Fia ett parti Yatzy. Sedan åkte hon till Maria och barnen. För hon längtade även efter dem.

Och åskan mullrar på, men knappt något regn. Kom dock en rejäl skur på förmiddagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0