Stolt över min man

Jag gick upp ca 7.10 idag och läste tidningen. Sedan datorn en stund innan jag gjorde mig iordning. Inge kom upp ca 8.50. Jag ringde till pappa innan vi tog fram frukosten och allt lät så bra. Skönt!

Väckte Fia och så åt vi alla frukost. Diskat och bäddat. Sedan in till pappa med tidningen. Gjorde ett par ostsmörgåsar och kaffe åt honom. Det  var han värd tycker jag. När jag kom hem igen, undrade Inge om vi skulle ta och klippa spireahäcken. Jag var genast med på det. Bytte bara kläder och Inge hämtade häcksaxen i garaget. Det är en elektrisk sådan och skönt att vi har lång extrasladd till den. Häcken blev jätte bra! Vi tog lite kaffe och sedan gav sig Inge på cypresserna. Först runt om på båda två. Därefter upp på pappas stege (en sådan där som man viker ut). Inge är ju höjdrädd och hatar stegar, men den här gick bra. Han toppade båda cypresserna, vilket verkligen behövdes. Jag krattade ihop allt och gick upp i skogen med det. En del smått lade jag på komposten. Inge såg ut som en levande cypress. Först duschade han och sedan jag. Det var välbehövligt.

Pappa har klarat sig jätte bra idag, så jag är stolt över honom också :)

Fia och jag tog bilen och åkte till stan. Bara kul att gå runt och kika. Köpte för all del jordgubbar och vindruvor, men inget annat. Träffade några kompisar som jag pratade med. Roligast var väl en gammal dagispersonal, Ulf! Han kände inte igen mig först, men jag kände igen honom.

Vi har nu sett en rolig film. Den fanns på play, så Inge satte på paus en stund för jag gick bara in till pappa och fixade maten till kvällen.

Nu ska vi snart se "Allsång på Skansen".

Det har blåst mer idag och det har varit mycket sol, men också lite moln. Jag är nöjd med dagen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0