Personnummer = viktigt

Sov till strax före 7 och gick upp. Gjorde mig iordning innan jag läste tidningen denna mulna och lite svala morgon. Vi hade endast +10,8 grader. Men mig gör det inget för jag tycker det är skönt med en dag inomhus också. Även om det inte blev någon vinbärsplockning idag. Fia kom upp före 8. Hon hade en fruktansvärd huvudvärk och det värkte mest på höger sida. Yrslig var hon, orkeslös och det kändes som att inte armar och ben fungerade som vanligt. Hon lade sig igen efter att ha bläddrat igenom tidningen. Inge kom upp och vi tog en kopp kaffe. Ringde pappa och allt var bra med honom. Fia ville inte ha frukost, men vi bad henne komma upp och dricka en kopp te. Jag blir ju som vanligt; skitnervös.

Bäddat och diskat. Sedan till pappa med tidningen. Han satt och fikade. Så skönt att han verkar okej i benet igen. Men ändå så pratade han lite med mig om annat boende. Han kanske känner att det är skönt att få en annan sorts trygghet.

Inge och jag åkte sedan för att  handla, men först till Vårdcentralen. Jag skulle ha ringt, men missade telefontiden. Pappas blöjor börjar ta slut. Tjejen i receptionen tog pappas personnummer och genast så poppade hans namn upp på datorn. Numera är det pappas personnummer som jag rabblar både nu och då. Förr var det mitt eget och barnens. Men jag har även rabblat mammas ett antal gånger. Tänk att vi egentligen "bara" är ett nummer i samhället.

Efter besöket på Vårdcentralen (som förresten har fått renoverat), åkte vi till Maxi och veckohandlade. Brorsan ringde när vi var där. De  hade lämnat Norge och var i Sälen för att proviantera. Men de skulle tillbaka in in Norge.

När vi kom hem, hade Fia duschat och hon mådde lite bättre. Hon har googlat och kom fram till att antingen en släng av migrän eller blodbrist. Hon lämnade blod i förrgår och tog ingen järntablett. Så nu måste hon tänka om och ta en samma dag som hon lämnat + några dagar efteråt. Det är nog superviktigt. Tänk vad man kan googla på numera :)) Förr satt jag med ett litet häfte när barnen var sjuka.

In till pappa med hans varor. Därefter åkte Fia och jag till stan. Jag var tillbaka med den foundationborsten som hon köpte i förrgår för 235:-!!! Fick ett tillgodkvitto i stället.

Så åkte vi till Ö & B bara för att. Träffade Märta där och allt var så bra! Visst shoppade vi lite. Fia köpte bland annat en ansiktskräm, som apoteket tar 108:- och Ö & B tog 49:- Vilken skillnad!! Och det var exakt samma märke! Jag köpte rengöringsmedel, vilket alltid är billigare där.

Innan vi gick hem till Inge (som kollade på cykel) gick vi in till pappa. Han var på ett strålande humör! Skämtade och gick på. Underbart säger jag. Han skulle precis äta mat då och det var den maten han fått från oss. Den tyckte han var god (chicken nuggets, ris och sås).

Inge fixade potatisbullar och bacon. Mums så gott. Sedan kom regnet. Det var väntat för Skåne har haft regn i ett par dagar nu. Vi bestämde att morgondagen ska vi ägna oss åt att städa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0