Har inte hänt så mycket

äe goa vänner, idag har det inte hänt så himla mycket. Läste bloggar imorse och det är så spännande att läsa om dessa familjer med så många barn. Mammorna verkar ha hur mycket ork som helst. Lätt som en plätt fixar de pajer eller annat.

Dock blev jag så snopen när jag läste om Carola i Uppsala. Hon hade åkt in till BB igår för vattnet hade gått hemma. Men de skickade hem igen och så skrattade de gott. Jisses det var ju 9:e barnet hon skulle ha tyckte de. Men imorse bar det iväg till förlossningen och efter 15 minuter så kom där en liten Jamie på drygt 4 kilo och 51 cm lång. Jag blir så glad där jag läser om allt som går bra.

Jo, jag vaknade inatt av att Inge ramlade ur sängen hahahahahahahah... vet inte hur han bar sig åt men jag vaknade i alla fall.

Pappa har allt varit bra med idag och det är så himla skönt.

Fia och jag åkte med travet och så var vi till "Foten" för Fia trodde att de hade hennes tejp, men så var inte fallet. Därefter till IKEA. Där köpte vi en ny klocka till köket. Höll ju på att bli galen då jag tittade på klockan och den alltid visade på kvart i sju. Vi har bytt massor med batterier, så det var bara att inse att det var urverket som gjort sitt. Och inte räckte det med klockan. Det blev faktiskt ett par matlådor. Så fick vi köpa 5 kanelbullar för 5:-. Detta tillfälle kunde vi ju inte missa hahahahahha.. slutade med en pizzaslise + en french hot dog och dricka till. Så fick jag syn på: Räkor, 500 gr för 20:- Wow!!! Det blev 2 påsar. Bra att  ha hemma.

Från Ikea till Kicks, där Fia handlade smink på rea. Jag köpte ingenting!!! När vi kom ut därifrån sprang vi på en gammal arbetskamrat, Laila och hennes man. De har haft fullt upp sedan hon blev pensionär, men lika go som vanligt. Precis som vi hade skilts åt, så mötte vi min goa vän, Pia. Underbara, goa Pia. Vi bestämde att vi skulle ses vecka 30 och det måste vi bara göra. Pia blev änka 2 veckor efter att min mamma  hade somnat in. Sedan flyttade Pia och vi har inte setts så mycket som vi gjorde förr. 

In på Willys och sedan åkte vi hem. Klockan passade utmärkt på väggen. Jag gick in till pappa. Han kollade på tennis och jag lovade att återkomma och byta kanal åt honom.

Skrapade sedan potatis och sköljd blomkål. Vi har ätit välkryddad biff (Inge öste på vitpeppar), färskpotatis och blomkål. Allt smakade bra utom biffen. En brandsläckare hade inte varit helt fel att ha bredvid sig.

Vädret??? Ja, det har varit växlande. Lite regn, moln och så sol. Klagar inte även om jag inte hunnit vara ute så mycket. Borde plocka av vinbären.

Fia åkte nyss till Maria och barnen. De skulle se på en film.

Jag njuter av kvällen och blir så glad när jag ser att solen lyser utanför fönstret. Hoppas att den gör det imorgon också och att SMHI har helt fel.



Kommentarer
Postat av: Sickan

Det har jag aldrig lyckats med..att ramla ur sängen hahaha.Du får skaffa en spjälsäng till Inge :))



Igår var det sol och solen skiner idag också.

Kraaam

2011-07-17 @ 08:32:56
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0