Fick en liten chock idag

Imorse, efter att jag varit in till pappa, åkte jag, Inge och Fia (vid ratten) mot Stockholm. Klockan var omkring 8.50. Fia körde till Nyköpingsbro! Där ringde telefonen och det Marita, som ringde från Grekland. Allt var bra och det var lagom varmt.

Strax efter Järna börjjade köerna, men det hade vi hört på trafikradion. Det skulle asfalteras. Gick bra ändå. Så när vi kom till Stockholm, blev det vanliga rutten till Silja Lines terminal. Där passar jag på att gå på toa :)) Rent och fräscht, vilket tilltalar. 

Därifrån skulle vi till Barkarby Outlet, men det blev tvärstopp. Jisses säger jag!! Vilka köer:


Inge insåg att det inte gick att åka så här för då skulle vi aldrig nå målet.
Så vi körde ut på Valhallavägen, men där var inte mycket bättre. De höll på med nya gasledningar:



Det var enfiligt på denna trafikerade vägsträcka! Men bara vi passerat där, så blev det bättre. I alla fall en bit. Jisses vad de bygger i Stockholm (vägar alltså). Ja, de bygger hus också och det bygger de så det knakar. Väl ute i Barkarby Outlet handlade Fia. Jag och Inge köpte bara med ögonen. Det fick räcka. Så skulle vi då till Vaxholm. Tog tid även det för vi körde lite fel. Men till slut så var vi på väg. Parkerade bilen och gick till korvstället. Köpte korv och pommes, Fia tog fish and chips :)) Smakade gott även om fåglarna tiggde. Därifrån gick vi till mitt favoställe; Monica Lindroths keramikaffär (Ateljé Pyttsan). Men där var ett meddelande i fönstret: Monica hade lämnat jordelivet!!!!! Nej!! Det fick inte vara sant. Jag som alltid köpt något där.



Inge är nästan uppe där Monica hade sin butik och Fia är nära mig!




Kunde inte låta bli att fota denna fina, välvårdade, gamla Citroën!

Vi gick då till Lena Linderholm, som har snett nedanför. Där köpte jag en söt kaffekopp med fat. Fia köpte en ljusblå tallrik.

Fortsatte sedan med färjan över till Rindö. Rakt igenom till nästa färja. Där var det kö!!!



Resan över med färjan tar 3 minuter. Och då kom vi till Värmdö. For igenom mot Gustavsberg och vidare till Nacka. Där stannade vi på en bensinmack för att ... jaaa..... 

Sedan till Birger Jarlsgatan där Fia skulle in på Peak Performance. Hon köpte en tröja och så gick vi  tillbaka till Inge (skönt att han kunde sitta kvar i bilen nära affären). Vi åkte mot Hötorget. Där köpte jag en brudorkidé + jordgubbar, bigaråer och mango. De säljer ju ut när man kommer lite senare, så vi fyndade. 

Vi hade hört på trafikradion att det var långa köer på Essingeleden så vi körde mot Nacka istället. Tog tid från Sergels torg till Gustav Adolfs torg. Såg förresten Calle Bildt stå och prata i mobilen (om nu det var något att se). Hade hellre sett Jerry Williams. Men man kan ju inte få allt!

Resan hem gick bra. Från Järna och mot Södertälje var det nu ännu längre köer:
När vi kom hem, gick jag in till pappa. Han var glad att vår resa gått bra!

Åt stekt ägg när jag kom in.


Kommentarer
Postat av: Elisabet Öström

ni verkar ha haft en bra utflykt i dag roligt att läsa kram

2011-07-04 @ 22:27:30
Postat av: Sickan

OJOJ..du berätta så utförligt om resan

så jag nästan känner att jag sitter i

bilen och åker med hehe.



Nää,Calle Bildt är då rakt inget att se,

skulle nog inte velat se Jerry heller.

Han sjunger bra men jag tål inte se hans

tuggande och sprattlande med benet.



Tror jag hade uppskattat att se Kungafamiljen :)



Kraaam

2011-07-05 @ 10:12:24
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0