En strålande fin dag

Sov till ca kl 6.30, men varit vaken inatt. Det är jag varje natt faktiskt. Fattar inte varför, men så är det. Gick upp och läste tidningen. Tog sedan en dusch. Fia och barnen kom ju hem vid 22.15-tiden igårkväll och hämtade nattkläder till Fia. Maria och Annelie gav sig ut på stan. Därför kunde jag duscha tidigt. Men så kom jag på att jag skulle ju dammsuga, men... det får vara! Lite skit i hörnen är bättre än ett rent helvete. Så det så :))

Inge kom upp tidigt idag och vi åt frukost. Ringde pappa. Han satt vid köksbordet och benet värkte till emellanåt. Jag gick in till honom med tidningen och fixade lite kaffe.

Sedan åkte Inge och jag med travet och så var vi till Maxi + Plantagen. När vi kom hem, var det åter igen dags för fika till pappa.

Satte mig sedan på altanen och läste + drack kaffe. Var in till pappa vid 15-tiden och värmde maten. Stannade kvar till dess han ätit och så fick han gå runt i lägenheten med mig bakom. Han satte sig sedan vid TV:n för det skulle bli fotboll. Fia och Casper hade kommit.

Omkring klockan 16.15 åkte Inge, Fia och Casper till Norrköping för att se Norrköping möta Malmö FF i fotboll.

Jag har mellan springet till pappa försökt att koppla av ute på altan. Måste det för det var inte riktigt så här jag tänkt mig min ledighet. Inget ont om pappa för kan jag så hjälper jag givetvis till. Men jag har märkt att Inge och Fia tycker det blir lite för mycket spring på mig. Får väl åka till akuten på måndag och be om en röntgen av benet på honom.

När fotbollsentusiasterna kommer hem ska vi äta varsin räksmörgås! Mums!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0