En biltur i Östergötland

Oh, nej!!! Jag vaknade alldeles på tok för tidigt. Redan omkring 4.45 var jag uppe. Försökte dock att somna om, men det blev nog bara lite slummer. Gick upp vid 7-tiden och läste tidningen. Sedan datorn. Fia sov till strax innan 9 och Inge strax efter. Jag ringde pappa och allt var bra!

Jo, Karin och jag hade det trevligt igår. Mycket folk var det ute, men det var ju fint väder, lönedag och semester. Vi blev hämtade av de våra omkring 21.45.

Vi åt sedan frukost. Diskat och bäddat. Så ut i rabatten och rensade. Attans vad gräset har fått fäste. Gräset ska ju inte vara där utan det ska vara på gräsmattan.

Gick bort till pappa med tidningen när Inge hade läst den. Pratade en stund med honom. 

Omkring klockan 10.30 åkte Fia till Elina. De skulle vidare till Loftahammar och övernatta hos Elinas farföräldrar.

Inge och jag tog en fika. Därefter åkte vi mot Fornåsa och vidare till Motala. Åkte till brorsan på jobbet (Motala griftegård) och tog en fika. Brorsan hade lunchrast. Sedan åkte vi mot Örebro, men svängde av mot Godegård. Detta var en väg som jag aldrig åkt på tidigare. Så himla fint det var. Kom fram till en sjö och jag blev helt betagen.

Godegård är en gammal bruksort och det är himla fint där. Vidare mot Tjällmo och så till Borensberg. Där åt vi mat för då var vi hungriga. Så hem efter det. Jag gick direkt till pappa. Han var så nöjd så :))

Fia har sms:at att de kommit fram och det känns ju tryggt. Jag ringde Mia och pratade en stund.

Har precis varit in till pappa och satt in TV-kanalen för kvällen. Det blir fotboll!

Nu lyser solen och jag hoppas att den kommer att göra det imorgon. Då har vi tänkt klippa pappas spireahäck.



Det här fotot tog jag sommaren 2009 på Motala griftegård. Det är så underbart fint där!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0