Dagen blev till slut solig

Vaknade vid 7-tiden. Gick upp och läste tidningen och därefter datorn.

Ringde till pappa ca 9.15. Allt bra! Ute var det mulet och trist. Men vad göra? Bara att "gilla läget" och njuta av lediga dagar.

Tack Sickan och Elisabet för kommentarer! Härligt att du var med på turen Sickan :)

Väckte Inge och Fia kl. 10 för då var frukosten framdukad. Jag hade sköljt och snoppat jordgubbar. Mums så gott med jordgubbar och mjölk + smörgås.

Ringde Peak Performance-butiken i Stockholm och berättade att larmet satt kvar i tröjan som Fia köpte igår. Det var lugnt. Bara att gå in i butiken här i stan.

Diskat, bäddat och duschat. När jag var klar, gick jag till pappa med tidningen. Sedan åkte Inge, Fia och jag till stan. Jag och Fia gick till Peak Performance-butiken i Filbyter och de tog bort larmet.

Var sedan till ICA Maxi och köpte mjölk + middagar. Köpte mjölk till pappa, som jag gick in med. Fia åkte till stan för att träffa Sara. Jag gick ut i skogen och plockade lite blåbär (2½ dl). Det är kämpigt när man plockar ett och ett, men jisses så gott det är. Pappa ringde när jag gick i skogen (hade glömt lägga ur hemtelefonen). Han hade ont i vänster ben. Jag bad honom larma för jag kunde inte göra något. Fortsatte min blåbärsplockning, men som vanligt så jagar jag upp mig själv. 



Det här fick jag ihop under min promenad i skogen :)

Gick hem och så in till pappa. Han hade larmat, men ingen hade kommit. Jag bad honom att äta, men det kunde  han inte för då kom de säkert. Ja, vad gör man????? Jag gick ut och så ringde jag hemtjänsten. De hade ringt vårdcentralen och sagt till att distriktssköterskan skulle hem till pappa och spola katetern. Jag gick tillbaka till pappa och sade som det var och så värmde jag maten. Såg till att han åt och drack lite mjölk.

Fia kom  hem och vi åt då middag; Kyckling och potatissallad. Jisses så gott det var. Diskade och sedan gick Fia och jag ut i skogen. Kul att hon följde med. Hon är ormrädd och jag är fästingrädd. Idag struntade jag dock i fästingarna. Detta lilla kryp ska inte få hindra mig från att plocka av skogens bär och skogens guld (hittade 3 kantareller).

Det här fick vi ihop idag, så nu ska det bli blåbärspaj:



Tove kom farandes till oss på cykel :)) Hon ville jätte gärna sova här inatt, men hon hade sovit borta natten till idag och imorgon ska hon till pappa Thomas. Sedan är det bara torsdag kvar innan hon ska till pappa igen. Där tror jag att hon och Casper ska vara nästa vecka (men jag är inte helt säker).
Förresten, visst är tallriken snygg som bären ligger på? Den köpte Fia hos Lena Linderholm igår.

Fia tog med Tove och cykeln i Toyotan och så åkte de till IKANO. Jag slappat en stund ute och ska nog sjutton snart sätta mig där igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0