Blev en lyckad dag/kväll igår

Blev ingen blogg igår, för det blev sent i säng eller ska vi säga tidigt (kl. 2). Igår bytte jag lakan i sängarna och även hos pappa.

Fia och jag åkte iväg med travet. Skulle även till apoteket, men det var stängt. Okej, då blev det varvet på stan och så sade jag att vi kunde lika gärna åka till ICA supermarket på nya vägen. Det finns ett apotek bredvid. Men det var också stängt! Jaha, då kan vi lika gärna åka till Ekholmen och hoppas på att det apoteket är öppet. Det var det. Sedan in på ICA Signalen där vi köpte frukt och lite annat.

Hem och in till pappa med hans varor. Fia hittade ju tubklämma och den blev pappa glad åt. Han vill  få ut allt ur tuberna och har bett mig leta.

När vi kom in, skrapade jag potatisen. Fia mixade en halv melon, en apelsin och rörde i lite florsocker. Detta skulle vi ha till glassen på kvällen. Så gjorde hon en salladsdressing. Inge hade gjort grytan medan vi var iväg. Ja, gryta mitt i sommaren!! Men när vi handlade i torsdags, hade jag kollat vädret. Och det skulle inte bli något grillväder. Men det blev ju kanonfint. Okej, det kom några stänk på kvällen, men det försvann.

Pia kom vid 16-tiden. Hon cyklade till oss. Jag fick en  underbar bukett röda gladiolus. Älskar denna blomma. Så hade hon med en flaska rött. Vi satte oss i köket och pratade medan potatisen kokade upp.

Maten smakade underbart. Vi gick sedan ut och satte oss. Inge fixade kaffet och till det åt vi glass och Fias goda fruktsås till. Mums så gott!!!

Vi gick sedan in och visade Pia lite tips på datorn. Därefter vardagsrummet och så lyssnade vi på musik. Vi pratade mycket om Conny denna kväll och det kändes skönt. Jag kunde faktiskt känna att han fanns med oss.

Cirka klockan 01.35 skjutsade Fia och jag hem Pia. Ja, jag körde inte utan det gjorde Fia. Pias cykel står kvar hos oss. Inte låter man en ensam kvinna cykla hem själv mitt i natten.

Jag slocknade direkt när vi kom hem och sov till kl. 6. Var på väg att somna om, då jag insåg att det inte var någon idé utan gick upp (6.30). Var i tvättstugan kl. 7 och körde igång.

Att en del inte har lärt sig att städa efter sig i tvättstugan. Inte sopat bort i tumlaren eller städat golven i tvätt- och torkrum.

Fia åkte iväg och badade med kompisen Sofia B. Jag har varit ute och gått en promenad med pappa. Så underbart idag. Har sedan suttit i solen drygt en halvtimme. Klarade inte mer för svetten rann om mig. Satte mig i skuggan och läste i stället.

Vad Inge gör/gjort? Kära vänner, det är motorsport på TV:n. Just nu Formel I. Tur att han har sitt intresse.

Jag ska laga middagen snart. Det blir curryköttfärsrätten med ris till. Klockan är just nu 15.28. Maten blev god och vi satt ute och åt. Vädret har ju varit toppen som sagt.

Mia och Casper kom hit och hämtade Toves cykel. Mia promenerade och Casper åkte inlines. Casper hade tagit hål i högra örat idag :) När de skulle hem, åkte Mia på inlinsen och Casper cyklade på Toves cykel.

Pratat med Stefan och Marita. De har haft det bra i Stockholm.

Sedan pratade jag med Lisa och hennes Stefan. Vi ska skifta p-platser en tid framöver.

Gick för en stund sedan in till pappa och jag kom som på beställning. Han fick inte på sig västen!! Hade lagt ut den på bordet och begrep inte hur han skulle göra. Ja, jag säger då det. Han blev så glad för att jag kom.

Nej, nu slutar jag för idag och önskar er alla en trevlig kväll!
Kram Gunilla



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0