Blev den sådan där bra dag

Sov till ca 5.45 och gick upp efter ca 1 timme. Det var, helt otroligt, +17 grader ute. Dagen såg alltså ut att bli toppen. Läste tidningen och så datorn. Inge sov ut och vaknade omkring 8.40. Fika då och sedan frukost. Men innan frukosten ringde jag pappa. Allt bra med honom.

Så åt vi och så disk + bädda. Jag tog tidningen med mig och gick till pappa. Inväntade Inge hos pappa. När han kom, satte vi igång att klippa pappas spireahäck. Men det tog inte lång stund förrän maskinen slutade att fungera. Inge tog med sig den och gick hem för att kolla kontakten. Då passade jag på att rensa rabatten hos pappa. Satans rävrumpor, som växer så det knakar. Inge lyckades fixa kontakten och vi fortsatte klippa häcken. Krattade ihop allt och lade upp det i skogen. Pappa var så himla nöjd med vårt jobb.

Hem till oss och tog en fika. Fick ett sms av Lena I. Hon skrev att de var i Berg och undrade om vi skulle komma. Vi bestämde oss för att åka dit. In till pappa med mat, som jag hade gjort iordning åt honom. Sedan till Berg. Jisses, men det var kö till parkeringsautomaterna. Fick en biljett och vi gick till Lena och Tommy. Pratade om ditten och datten och kollade båtar som slussade. Dagen var fantastisk. Lena och jag gick till en Thai-vagn och köpte vårrullar. Oh, så gott det var. Vi var kvar till klockan nästan var 16. Inge och jag åkte in på Hemköp och handlade lite.

Jag gick in till pappa när vi kom  hem. Sedan blev det kaffe och bulle på altan. Pratade lite med Stefan och Marita.

Smörstekte sedan svampen och gjorde var sin svampsmörgås. Oh, så gott det var. Fia ringde och allt var bra. Hon kommer hem imorgon. Har även pratat med Maria. Allt bra!

Frågade Inge om vi inte skulle ta ett glas vin. Det var ju trots allt lill-lördag. Men han tog lite ouzo och jag vin. Så sade vi till Stefan och Marita att komma över till oss. Det har varit en helt fantastisk kväll. Tände lite ljus och det blev bara så där mysigt. Och tänk: JAG HAR VARIT VAKEN!!!! Vi satt ute till klockan var nästan 23.30.

Ja, det blev verkligen en sådan där bra dag eller som barnen skulle säga: En braig dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0