Bara skriva ner lite kort om dagen

Gick upp vid 7-tiden och läste tidningen. Gjorde mig sedan iordning och därefter datorn. Inge kom upp ca 8.30. Vi tog då en kopp kaffe. Ringde till pappa strax efter kl. 9. Allt var bra med  honom. Väckte sedan Fia då det var dags för frukost.

Inge var lite mör i armarna idag och det kan jag förstå efter gårdagens klippningar. Så här fin blev spireahäcken, även om den är mycket gles. Glesheten beror nog på att vi har väldigt fuktigt hos oss.



Cypresserna kapades ca ½ meter, vilket var välbehövligt.

Idag tog jag kort på mina två solrosor. Dessa fick jag av våra grannar, som planterade några på sin balkong för att lilltjejen skulle få se hur det blir:



Dessa blir inte superhöga, vilket är mysigt.

Diskade och bäddade och så in till pappa med tidningen. Pratade en stund med honom. Skivade bland annat upp en massa ost till honom och gjorde dessutom iordning i ett par smörgåsar till honom.

Sedan åkte Inge, jag och Fia till mitt arbete, där Inge och Fia tvättade Toyotan i tvätthallen. Jag gick in och kollade lite post och pratade med några stycken. Inte många som arbetar just nu.

Efter biltvätten åkte vi och bytte bil, men inte för att tvätta vår utan för att handla lite mat till oss. Så vi åkte till Maxi.

När vi kom hem, gick jag ut och plockade vinbär. Två liter den gången. Pratade dock i en timme med Lisa. Inget svårt alls :)) Sedan in och fixade sallad + kokade riset. Fia gjorde gräddsås och så friterade hon chicken nuggets. Jisses så gott det blev. Hade även lite sötsur sås till. Mums mums.

Diskade och så ut till vinbären igen. Plockade ytterligare 2 liter. Nu har jag frusit in totalt 8 liter till saft och 1 liter till gelé. Men jag ska plocka mer och frysa in. I höst ska ju Inge och Stefan klippa ner svartavinbärsbuskarna för där är så många döda grenar. Så nästa år blir det nog inga bär.

Naturligtvis har jag varit in till pappa ett  par vändor. Han klarar sig bra, dock hade problem med att få på sig västen, så jag hjälpte honom.

Nu ska jag zappa lite  här på datorn innan "Livet på BB" klockan 21. Sedan måste jag kolla slutet på damfotbollen. Hoppas att Sverige vinner över Japan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0