Sorry vännen

Läste Sickans inlägg om att det var svårt att läsa min blogg med den gröna bakgrunden. Ska höra med Fia om  hon kan hjälpa mig att byta. Vill ju att alla ska trivas här och läsa min dagbok (blogg).

Sov när klockan ringde imorse (4.15) och undrade vad det var! Men jag gick upp och gjorde mig iordning. Åt min frukost och läste tidningen. Underbart att den kommer i tid numera! Inge kom upp ca 4.55 och han satte på fikat åt oss. Jag gick in på datorn och kollade läget. Fikat och sedan åkte vi. Var på jobbet 5.20 idag. Full fart direkt. Skrivit ut en massa mejl, som jag ska åtgärda efter konferensen.

Städat efter oss i lokalen som vi håller till i.

Ja, det rullade på. Var ner i arkivet med material och så ringde jag pappa. Allt bra med honom.

Fia ringde vid 10-tiden och undrade när jag skulle hem. NU!!! Så de kom och de släppte av mig vid Vårdcentralen, där jag fick vänta på distriktssköterskan. Inge och Fia åkte hem och bytte om. Jag hade ju trott att de var klara, så vi kunde åka direkt till Maxi. Efter många om och med blev distriktssköterskan klar och jag kunde få några blöjor med hem till pappa. Inge och Fia hade kommit och väntade på mig.

Iväg till Maxi och vi lyckades ganska bra med matsedeln, men sprack på lördagen. Fia hade föreslagit en rätt, men det passade inte Inge. Han blev sur och tvär och då leder det genast till en massa onödiga ord mellan far och dotter. Jag hatar detta. Båda två mår dåligt av att inte ha ett jobb och båda vet att pengarna ska räcka till en massa. Och där står jag, som håller i ekonomin. Ja, det är inte lätt!!!

Hem och in med varorna. Jag gick till pappa med hans varor. Har även ringt till Hemtjänsten och klagat på att det inte fungerat med maten till pappa!

In och fikade samt diskat. Fia åkte och hämtade Tove och Casper. De skulle inte behöva vara så länge på fritids idag, tyckte Fia. Men jag visste inte att Thomas slutade klockan 15....

Barnen kom och de spelade spel med Fia. Så var Tove hungrig och jag hade inte köpt hem något speciellt i mellanmål. Men jag hade ju nyårsrätten kvar så den fick Tove och Casper ta. Hittade ytterligare en köttbit och ringde till pappa! Har du ätit ännu? Nej, svarade han!! Bra! Gör inte det för jag kommer med mat till dig.
Så när barnbarnen hade ätit och jag diskat gick jag till pappa med en tallrik. Han stod och väntade på mig!!! Och  han värmde det bums och satte sig att äta. Det smakade underbart sade han. Oh, så skönt!!!!

Thomas kom och hämtade barnen ca 15.30. Men då var Fia redan ute med dem hahahahahahaha

Vi har ätit lövbiff och bakad potatis ikväll. Tyvärr var inte potatisen riktigt klar, men.....

Fia tog bilen och åkte till Lasse och Mia nyss. Kul för henne att göra något annat än sitta med oss. Jag ska ju se på "Emma" klockan 20 om jag inte somnat innan dess.

Ute var det på nollan på eftermiddagen, men senare blev det -1 grad och det har snöat.

Ja, det var denna Trettondagsafton det!! Visserligen är den inte slut ännu, men... jag njuter!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0