Snöat lite lätt

Vaknade först ca 4.30, men somnade om och sov till ca 6.15. Gick upp 6.25 och gjorde mig iordning. Satte mig en kort stund vid datorn. När klockan var 6.55 stod jag utanför tvättstugan och väntade på att klockan skulle bli 7. Snacka om att längta hahahah... Hade bara två maskiner, så klockan 9 var jag tvätten torr (alltså det som jag tumlade). In till pappa och han tyckte jag jobbat så snabbt :)) In med hans tvätt och så fyllde jag på medicindosetten. Sedan in med vår tvätt och plockade in den. Fia kom upp och vi tog fram frukosten. Väckte Inge, som sov så gott.

Diskat och vattnat växterna. Fia och jag åkte till Maxi och köpte mjölk till Inge och till pappa. Glömde givetvis mig själv. Köpte även apelsiner för ICA:s är supergoda att pressa. Innehåller mycket saft måste jag säga. Saft ja, nedrans alltså. Jag skulle ju gjort svartvinbärssaft den här helgen, men det kom jag ihåg först nu. Ja, då får det bli nästa helg.

Maria ringde och vi pratade en god stund. Ja, ända till dess Fia sade att hon skulle iväg på Caspers innebandyträning :)) Det var till Fia som Maria hade ringt.

Skalat potatis. Inge stekt fläsk och gjort löksås. Vi åt utan att Fia kommit hem. Hon skulle ju hem till Maria efter träningen, så vi visste att det skulle bli sent.

Snöat lite lätt idag igen. Mer som fjun :))

Varit in till pappa och kollat vad han ville se. Han berättade att han ramlat på hallgolvet. Detta pga. att hemtjänsten hade dragit ett löv från trappan. Pappa undrade vad det var, så han satte sig på stolen i  hallen och böjde sig ner. Det bar sig inte bättre än att han ramlade. Som tur var så ramlade han inte på huvudet och han tog sig upp för egen maskin. Jag bad honom ge f*n i om det ligger något på golvet. Det kan ligga till jag kommer. Men jag vet ju hur han är!!!

Inge och Fia kollar handbollen  (Sverige-Kroatien). Jag har inte nerver att kolla för jag lever mig in i det så mycket. Bättre att sitta här och lyssna :)) Sverige vann!!!

Helgen har gått alldeles för snabbt. Men det gör den ju alltid. Önskar att jag kunde sova lite längre på morgnarna, men det går ju inte.





Kommentarer
Postat av: Skruttmärtha

Vassegoer!

Hej förresten.

Här har det snöat inatt.

Håller med Ica har dom godaste apelsinerna.

Ha en bra dag

Kramar

2011-01-24 @ 07:30:01
URL: http://metrobloggen.se/voila
Postat av: Nilla

Snöat här också, men inte så mycket :) Nog är ICA:s apelsiner klart godast!

Ha en fin kväll!

Kram

2011-01-24 @ 19:29:44
Postat av: Nilla

Snöat här också, men inte så mycket :) Nog är ICA:s apelsiner klart godast!

Ha en fin kväll!

Kram

2011-01-24 @ 19:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0