Nytt År

Ja, vi var ute när år 2010 övergick till 2011. Stod på vår altan och regnet öste ner! Samtidigt blåste det något helt otroligt. Några hugade vågade ge sig ut, men vi stod kvar under taket och skålade i mousserande vin! SKÅL OCH GOTT NYTT ÅR!
Jag satte mig vid datorn och Inge kollade på TV:n. Fia gick och lade sig före oss.

Men när klockan var 01.55 var det dags att krama kudden. Somnade ganska kvickt! Men så vaknade jag vid 3-tiden och var tvungen att gå på toan. Shit att bara få sova en timme. Sedan var det kört liksom. Hade väldigt svårt att somna om. Gick upp ca 6.30 och satte mig vid köksbordet och skrev i min fysiska dagbok. Avslutade år 2010 och inledde år 2011!

Ett nytt år, som jag fyller jämna och även min pappa. Men vi firar inte. Jag är bara så tacksam att jag har ett rikt liv. Jag har man, barn och barnbarn all övrig släkt och jag är frisk!!! Okej att jag har astma, kol och högt kolesterovärde, men det är en baggis. Finns de som har det värre!

Jag ringde pappa ca 9.20 och allt var bra med honom. Fortsatte vid datorn. Inge kom upp ca 10.35. Jag satt då och åt frukost. Väckte Fia klockan 11.05. Konstigt att hon inte vaknade innan för Stefan, vår goa granne, sköt smällare :)))

Jag duschat och sedan diskade jag. Därefter gick jag till pappa. Pratade en lång stund med honom och det slutade med att vi fikade tillsammans. Det tyckte han var trevligt och även jag :))

När jag kom in, skulle Fia åka till Simhallen med Tove. Casper hade nämligen haft migränanfall idag och skulle ta det lugnt!

Jag satte mig och jobbade lite med en rapport, som är hur tjock som helst. Körde en timme. Sedan frågade Inge om vi skulle ta en promenad. Jag var genast med på det. Frisk luft i blåst och halka är ju härligt!!!!

Träffade Stefan och Marita. De skulle göra som vi gör annars, ta en sväng med bilen. Men vår bil fick vila från oss idag eftersom Fia hade den.

Gick in till pappa och sade att han kunde ha samma kanal på hela kvällen!

Inge och jag har sett en Wallanderfilm; Arvet! Den var bra. Fia ringde när hon och Tove kom ut från Simhallen. Jag ville ha korv och pommes, men hon ville ha pizza. Och tydligen så är det så att många vill ha pizza idag. Vi har alltså beställt.

Så kom Fia hem och med sig hade hon Tove. Tove ska sova hos oss inatt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0