Nu får jag skärpa mig

Kom på när jag vaknade ca 3.45 imorse, att jag glömde skriva bloggen igår. Men jag ska kort göra en resumé av gårdagen.

Gick upp före klockan 6 igår, för jag hade då legat vaken länge. När jag kom ut från badrummet, kom Fia ut (Casper sov hos oss). Tove hade ringt före klockan 6 och berättat att hon och Casper fått en lillebror. Han föddes i fredagskväll klockan 23.54. En kille på nära 4 kg och 53 cm lång. Men Fia och Casper lyckades nog somna om för de kom inte ut igen förrän ca 8.30. Jag passade på att duscha och göra mig iordning.

Vi åt frukost och sedan diskade jag samt bäddade rent i sängarna. Gick in till pappa och bäddade rent även där + bytte handdukar. Tog med mig tvättunnan till oss.

Fia och Casper åkte till tjejernas fotbollsträning. Maria lämnade av Tove där. Casper skulle på kalas, så de hade lite att fixa med.

Skalade sedan potatis och morötter till middagen.

Jag och Inge åkte med travet och sedan till Ö & B, där jag köpte salta kulor (godis, som vi kallar för "harskitar").

Skitigt på vägarna och det är inte alls roligt. Hatar när det blir milt och sedan fryser det på igen.

När vi kom hem, var jag först in till pappa och sedan satte jag igång att göra en köttfärslimpa. Jag gjorde den i lergrytan.

Fia ringde och undrade om Maria och Casper också kunde äta här. Tove skulle ju sova här, så henne hade jag räknat med. Hade ju, som tur var, skalat mycket potatis, så det räckte även till de båda.

Barnen hade förresten varit uppe på BB och hälsat på sin lillebror. Det är ju superviktigt, som Maria säger, att de får känna sig delaktiga. Så naturligtvis var det på Marias inrådan som de fick åka och hälsa på.

Maten smakade bra. Inge åt fort för det var ju ishockey på TV:n. Döttrarna plockade av från bordet och disken tog jag.

Tove och jag såg på "Fångarna på fortet" tillsammans. Därefter tog Fia och Tove en promenad i skogen och fotade lite. Jag var trött, så ca 22.15 låg jag i sängen.

Detta var alltså lite kort om gårdagen. Idag vaknade jag redan 3.45 igen och låg vaken länge. Slumrade till en stund. Klockan 7 var jag igång ute i tvättstugan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0