Nu är glada julen slut, slut, slut.....

Vaknade före klockan 7 imorse och gick upp. Läste tidningen i lugn och ro. Sedan datorn. Rätt som det var så var Inge uppe! Jag hade då varit på förrådet och hämtat ner gardiner + annat. Han fixade kaffe och jag ställde mig och strök. Strax efter kom Fia upp!! Ringde pappa och allt var bra med honom. Sedan blev det frukost. Tove ringde och pratade med Fia. Hon hade fått maginfluensa och skulle inte vara med på träningen imorgon. Shit så synd alltså att hon skulle drabbas av det.

Efter frukost och disk bytte jag gardiner i kökert, sängkammaren och i Fias rum. Plockat bort ljusstakar och stjärnan. Inge gick till pappa med tidningen och fixade även TV:n. Pappa skulle se på "Gröna hissen". Dammat och lagt på rena dukar. Fia dammsög och sedan torkade hon även golven. Ja, jag tog badrumsgolvet.

Efter att jag svettats klart, gick jag in i duschrummet och spolade av golvet där innan jag tog en dusch. Jisses så skönt det var då!! Gjort mig iordning och så slappade jag en stund. Väntade på att Inge skulle bli klar efter att han duschat.

Vi åkte ca 12.45. Till stan där Fia och jag gått runt och letat vita blusar, men vi hittade inget. Får se om vi kan hitta något på söndag. Annars får vi ha de vi har.
Var sedan till Coop Extra och handlade lite. Fia ville ha kebab så det blev kebabkött, bröd och pommes. Hem och jag gick till pappa. Hjälpte honom med ett par saker.

När jag kom in till oss, berättade Fia att kebabköttet var kryddad med selleri! Det vågade jag inte ge mig på, eftersom kryddorna säkert gått in i köttet. Så vi åkte tillbaka med köttet och jag fick pengarna åter. Träffade min gamla kollega, Magda utanför. En bameskram fick jag och hon fick en av mig. Pratade en stund om ditten och datten.

Sedan åkte Fia och jag till Hemköp och köpte kycklingkebabkött utan sellerikrydda.

Fia satte igång att steka köttet och värmde brödet. Sedan gjorde hon något, som jag aldrig kommit på tanken att göra: Hon gällde en liter rapsolja i stekgrytan och hettade upp. Därefter friterade hon pommes. Aj, aj, aj, så himla gott det blev. Ja, hela måltiden blev underbart god. Hon kan den tjejen!!!

Nu ska Fia och jag se på en film; Matilda!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0