Men? Det var ju nyss fredagkväll

Igårkväll  när vi hade lagt oss, så säger Inge: När skulle Fia komma hem då? Hon var nämligen hos Mia och barnen. Ja, inte vet jag blev mitt svar. Sedan säger Inge något annat varmed jag började skratta högt. Hörde nyckeln i låset och väntade in Fia. Men rätt som det är skriker någon "Buuuu". Det var Tove som var  med hem. Klockan var ju över 22.30. Så fortsatte Inge skämta och det gillade Tove. Drag i sovrummet alltså :))

Jag sov till ca 5.30! Grr alltså!! Varför kan jag inte sova längre. Gick upp och gjorde mig iordning ca 6.30. Skrev i min fysiska dagbok om gårdagen innan jag gick till tvättstugan. Två maskiner idag också. Körde långa passet på 40 grader. Gick ut klockan 8 och flyttade över till tumlaren. Tog med pappas skjorta och gick in till honom. Allt bara bra. Fyllde på medicindosetten. In till mig och hängde upp lite på galgar. Vattnat växterna. Alla sov så gott. Gick ut igen till tvättstugan klockan 9. Då var det torrt. Städade efter mig och gick in till pappa med hans tvätt.

In till mig sedan. Tove kom upp 9.40!! Då började jag att plocka fram frukosten. Fia kom upp och strax efter Inge. När jag diskat och plockat iordning, satte vi oss och kollade på "Fångarna på fortet" från igår. Efter det kollade vi på "Sveriges värsta bilförare". Man kan ju undra hur vissa fått sina körkort. Sanslöst alltså.

Inge och jag tog sedan en långpromenad. Solen lyste, fåglarna kvittrade och det var underbart. Mötte Stefan och Marita, som gick samma härliga runda som oss, men åt andra hållet. Den rundan tar mellan 40 och 50 minuter. Såsom Inge och jag gick, fick vi en seg backe som verkligen suger. Mer än nöjda när vi kom hem. Fia och Tove åkte strax efter. Fia skulle laga middag hos Maria idag. Det skulle lagas slottsstek. Här hemma gjorde hon pressgurka, som hon tog med sig.

Jag skalat potatis. För när Inge och jag fick veta att Fia skulle äta hos Maria, så ville vi passa på att äta sådant som Fia inte äter. Det blev dillstuvad potatis och isterband! Mums så gott!!! Vi åt i halvlek för vi kollade på handbolls-VM. Hade ju hoppats på brons till Sverige, men de hade verkligen domarna emot sig. Spanien vann med en enda boll!

Nu sitter  jag här och konstaterar att helgen har gått rasande fort, precis som alltid. Men veckorna går ju också fort, så snart är det fredag igen :))

Tove fick en ny mobil i fredags. Den är rosa och hon älskar den verkligen. Hon har sms:at massor till mig och jag måste ju säga att hon är jätte duktig på att skriva och stava.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0