Idag har solen lyst :)

Vaknade redan 3:45. Ja, jag låg kvar en stund innan jag klev upp och gjorde mig iordning. Så härligt det är när tidningen dimper ner och jag hinner att läsa den till frukosten. Hann även med ett besök på Facebook innan det var dags att stänga ner. Åkte med Stefan och Marita idag. På jobbet 5.25. YES! Äntligen måndag :)) Greppade faktiskt en rapport, som det var slutredigeringar på.

Maria ringde imorse! Hon var så himla arg på barnbarnens pappa. Han ljuger och har sig. Lurar barnen gör han dessutom. Grrrrr

Klockan 8 började jag ringa runt och jaga fakturareferenser. Svårt att få svar på en del  håll. Så kom solen och jag såg att det var +17 grader mot husväggen! Tog ingen promenad efter lunch utan den tog jag och Fia när jag kommit hem.

Naturligtvis har jag ringt pappa och allt var bra med honom. Inge hade varit in med tidningen och även satt in "Animal planet".

Arbetade till kl. 14. Stefan och Marita väntade på mig. Hem och in med matlådan. Gick sedan till pappa. Han satt vid TV:n, men skulle snart äta lite.

Jag och Fia gick till vårt köpcentra. Fia hade ett "paket" att hämta. Jisses alltså jag skickade tillbaka avin i förra veckan, för Fia trodde att det var en DVD, som hon glömt avbeställa. Fia undrade så vad det var och öppnade givetvis snabbt som ögat! Det var en T-shirt och ett kort från SVT :)) Hon hade deltagit i någon tävling. Vi fick oss ett gott skratt båda två.

Var till apoteket och hämtade medicin till både mig och pappa. Promenerade sedan hem och då kom solen fram lite igen.

In till oss först. Jag gjorde iordning lunch och middag till pappa av slottssteken. Gick in med det + hans medicin. Han blev så glad över morgondagens mat. Lovade att titta in en gång till och ändra TV-kanal åt honom.

När jag kom in tog jag en dusch och sedan åt jag lite. Har även sett på dagens avsnitt av "Hem till gården".

Var in till pappa, men jag behövde inte byta kanal för det hade han gjort själv :)

Nu ska vi snart se "Halvåtta hos mig" och därefter är det "Annorlunda familjer". Så då har snart denna kvällen också gått.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0