Det är torsdag .....

Imorse sov jag till klockan ringde och jag satte den på repetition!! Inte ofta det  händer, men jag var superdupertrött. När jag väl kom upp, var jag snabbt pigg. Gjorde mig iordning och därefter åt jag frukost samtidigt som jag läste tidningen.

Så till min rubrik! Naturligtvis så är det torsdag idag, men när jag var barn stod följande att läsa i vår morgontidning:

"Det är torsdag på fredag i stället för på lördag"! Jag läste om och om igen, men fick inte ihop det. Hur sjutton kan de flytta på dagarna på det där sättet? Till slut så läste jag  texten för min mamma. Först undrade även hon, men så frågade hon vilken sida det stod på (kommer inte ihåg det nu), men jag sade det! Kanske det var under typ "Det händer i Linköping". Mamma kom då på vad det skulle stå och det var så här:

Det är torgdag på fredag i stället för lördag". En enda felskriven bokstav kan ställa till så mycket. Men detta har satt sig fast i mitt minne och jag glömmer det aldrig.

Dagen har varit fylld av arbetsuppgifter och jag har fått kontakt med många olika företag, som hjälpt mig med fakturareferenser.

På förmiddagen hade vi en kort Minnesstund för en bortgången kollega.

Arbetade till 14. Inge och Fia hämtade mig och så åkte vi direkt till Maxi och handlade. Maria och barnen kom också dit. Men familjen I träffade jag inte idag :(

Fick höra att det varit bombhot på IKANO, men det står inte att läsa någonstans.

När vi kom hem, plockades varorna in. Fia satte en bulldeg. Jag var in till pappa med hans varor. Åt sedan lite mat.

Sedan såg jag "Hem till gården". Och så in till pappa för att ställa in hockeykanalen.

Just nu grädddas bullarna.

Jo, på jobbet luktade det apa idag! Verkligen apa. Det var från något avlopp (vet inte om det var översvämning igen). Men det luktade som amoniak.

Nu säger jag:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0