Även oxveckorna rullar på :)

Igårkväll när jag hade släckt lampan, så poppade det upp i hjärnan: Kolla väckarklockan!!! Vilken tur att jag gjorde det! För något av barnbarnen hade ändrat väckningstiden från 4.15 till kl. 6!! Tycker de att mormor sover för lite? Undrar om jag sovit till kl. 6?? Tror  ju inte det för jag brukar ju vara som en klocka! Men om jag hade det, så hade nog Marita undrat var vi var! Inge kör oss denna veckan och Fia hämtar.

Full fart på jobbet! Gjorde klart en rapport som jag skickade till författaren. Började på en annan rapport. Men efter att jag ringt pappa, så gick jag till biblioteket. Där har jag inte varit sedan den 20 december och det straffar sig eller hur man ska uttrycka sig. Lite trist att allt läggs på hög för det är ju inte bara detta som fått vänta utan även ett antal rapporter. Men när jag väl kom igång så gick det bra. Inge ringde och kollade läget. Lunchen blev 20 minuter (knappt). Ville bli klar med tidskrifterna och det blev jag ca 13.30. Det tog 3 timmar alltså. Hann ju inte mycket med rapporten, för det kom en beställning som jag greppade.

Ute har snön smält bort massor. Det har blåst och solen har lyst.

Fia hade hämtat Marita och de väntade på mig. Hem och bytte om. Gick sedan till pappa, som satt och kollade på "Animal planet". Han var precis salig av det han såg :)) Sade att jag skulle komma tillbaka senare och ändra kanal åt honom.

In och åt lite. Sedan datorn en stund. Inge drog timmerstockar från soffan. Jag börjar förstå varför jag inte vill se på Sport längre. Det är ju bara sport på vår TV dagarna i ända. Är det inte fotboll så är det ishockey eller skidor. Och nu är det handboll. En kul sport i och för sig, men jag har fått nog. Det är som låten som de spelade när "Sportextra" sändes på radion: "Bara sport, sport, sport.....

Brorsan ringde förut. Han skulle ju ha hälsat på pappa imorgon, men har fått ställa in besöket pga. att han inte mår bra. Han har ont i kroppen. Kristina, hans fru har haft maginfluensa i helgen.

Fia och jag kollade på "Halvåtta hos mig". Hon ser nu på Sportgalan eller vad sjutton det heter och Inge ser på handboll. Det är ju Sverige som spelar, men jag orkar inte. Ska ta ett par spel på Facebook innan det är dags att krama kudden och det är det snart om man ska orka vara på allerten på jobbet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0