Årets andra dag

Tove kom in till mig ca 00.25 och kunde inte sova. Hon hade drömt en mardröm och hon fick krypa ner hos mig. Men jisses jag fick kärringbadda och svettades något otroligt. Tove hade svårt att somna och frågade mig om lite. Till slut somnade hon, men inte jag. Slumrade dock till, men var vaken när det knäppte till i klockan, 4:15. Det är då den väcker mig vardagarna. Jag somnade om och sov till 7.40!! Jisses jag hade ju tvättstugan! Men so what. Tiden jag har är mellan 7 och 12, så jag hann ju. Har tagit den tiden för att jag ska kunna försova mig hehehe...

När jag kom in, satte jag mig vid datorn. Gick ut igen ca 9 och flyttade över till tumlaren. Gick in till pappa med hans skjorta och så fyllde jag på medicinen. Fixade även TV:n åt honom för det skulle komma program om späckhuggare på Animal planet. Då sitter pappa fängslad, det lovar jag.

Väckte alla när jag kom in för det var dags för frukost. Hade ju lovat Tove kräftor till frukost + smörgås. Och vi åt och det smakade. Diskat och så ut till tvättstugan igen. När jag var klar och på väg ut, kom Fia och Tove. Fia skulle skjutsa hem Tove. Barnen ska till Thomas nu och vara där en vecka. Och Maria åker till Lasse denna veckan. Så Fia hade hjälpt henne att kasta ut granen för den barrade så till den milda grad.

Inge och jag gick ut på en långpromenad tillsammans med Stefan och Marita ca 11.50. Det var jätte skönt ute. Mötte flera par som haft barn i flickornas klasser. Peggy och Magnus slog vi följe med en bit. Jag hoppas att Stefan och Marita ursäktar oss för det :)

Tog vägen genom några gårdar för att se om de tagit ner många murar. Och det har de!

Vi var ute i ca 50 minuter. Jag gick in och bytte om och sedan gick jag till pappa. Dammsög överallt och så torkade jag några fläckar på hallgolvet. Var väl saltfläckar från skor.

Sedan in och då åt vi lite. Fia kom hem och hon åt också.

Annars blev det en lugn eftermiddag. Har bara sprungit ett par vändor till pappa och bytt TV-kanaler.

Imorgon väntar jobbet på både mig och Fia. Förberedelser inför den stora konferensen nästa vecka.




Kommentarer
Postat av: Marita

Det är klart vi ursäktar er. Kram på dig

2011-01-02 @ 19:31:16
Postat av: Skruttmärtha

Hej och god fortsättning!

Nej du jag kan inte rocka tar tid att lära sig. Lovar att det gör ont får hoppas att den gör lite nytta.

Gissa om den faller i golvet fort försökte ta mot den skulle jag jö inte ha gjort jisses vad ont det gjorde i fingrarna.

Hoppas du har haft ett bra nyår?

Det har inte jag mycket värk och blodtryck som var högt.

Kramen och ha en bra dag

2011-01-03 @ 07:33:10
URL: http://metrobloggen.se/voila
Postat av: Nilla

Tack Marita!!! Kram på dig!



Tack Skruttmärtha och detsamma. Jag tror säkert att den gör nytta. Om jag skulle ha en sådan så skulle den vara på golvet hela tiden!

Tack vi hade ett lugnt nyår här.



Kram och ha det gott!

2011-01-03 @ 18:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0