Ännu mera snö

Sov bara till ca 6.30. Gick inte att somna om, så jag gick upp innan klockan 7. Satte mig och kollade på "Emma". Vi såg ju på "Gröna Hissen" igår. Men bra att man kan se på datorn.

Ringde pappa ca 9.20 och allt var bra! Fia sov till ca 9.40 och Inge väckte vi efter klockan 10. Då var det frukost.

Snöat massor idag igen. Men hellre det än regn. Det ska ju bli regn och milt framöver och det hatar jag. För sedan fryser det på igen och då blir det en massa olyckor. Blä alltså... vill ju ha omkring 5 minusgrader stadigt.

När jag hade gjort mig iordning, gick jag till pappa och pratade en stund med honom. Fixade även TV-kanalen. Samma kanal hela dagen och kvällen för hans del.

Började plocka ner tomtarna när jag kom in igen. Har även plockat bort allt utom kulor och ljus från granen. Resten tar vi imorgon. Nej, jag kan inte vänta till Tjugondag knut för jag vet hur slut jag är nästa helt. Det är jobbigt att stå och gå och 2½ dag på ett jobbigt golv. Och så allt sorl som blir stundtals. Så därför tar vi bort julen nu.

Inge och jag tog sedan en promenad. Det var tufft det. De har ju inte skottat någonstans. Bakhalt stundtals.. ja, det kändes i benen.

Tog en sväng till pappa vid 15-tiden. Han satt då och åt mat. Sedan ishockey för hans del. Ja, det såg även Inge och Fia på. Jag tycker det är skönast att vara på håll och lyssna.

Fia bakade en tigerkaka och den blev supergod. Så har hon och jag druckit färskpressad juice. Så gott det är!!!

Gick bra för de svenska killarna i slalom idag. En blev etta och en blev trea (om jag inte fattat fel). Klockan 22 ska Inge och Fia se på skidskytte. Enligt Fia så vann de svenska damerna, men vi har inte sagt något till Inge. Så det har varit en bra svenskdag :))




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0