Varit ledig idag!

Ja, idag var jag ledig och jag sov, hör och häpna, till ca 6.20!!! Så himla skönt alltså för det var ju i alla fall drygt 2 timmar längre än arbetsdagar. Gick upp och tvättade håret samt gjorde mig iordning. Läste tidningen och åt ingen frukost! Blev datorn en stund innan jag åkte till Vårdcentralen. Tog kolesterolprov, men även diabetesprov enligt tjejen, som tog provet. Läkaren brukar ringa samma dag, men än har hon inte ringt. Hoppas verkligen att kolesterolvärdet gått ner och jag att jag inte har diabetes!! Mamma fick ju det, så varför skulle inte jag.......

Hem och åt frukost tillsammans med Fia och Casper. Inge kom upp när vi åt frukost. Jag diskade och bäddade. Fia skjutsade Casper till Fritids. När hon kom hem, tvättade hon håret och torkade det. Jag gick in till pappa med tidningen. Allt bra! Han skulle få städning idag. Fia och jag åkte till stan och parkerade bilen. Till frissan (Pernilla). Fia först! Hon klippte en rejäl bit. Sedan var det min tur. Hade ju bestämt mig för enbart toppklippning och så blev det. Men det var ju nödvändigt att putsa till lite. Men Pernilla ser säkerligen till att det blir bra i slutändan. Blev ju bra nu också så det så. Gick runt lite på stan och kollade innan vi åkte hem efter Inge. Till Maxi där vi köpte skinkstek, som nu inkommit. Var även och köpte vin.

Hem och jag gick in till pappa en stund. När jag kom in, åt vi lite lunch. Fia tog sedan bilen och hämtade Casper och en kompis. Så hem till Maria. Maria och Tove skulle ha en tjejeftermiddag, bland annat bio och lite mys.

Jag skalade potatis och gjorde sallad. Kollade sedan på TV3 Play samt hjälpte Inge att skicka iväg en ansökan på ett jobb. HÅLL TUMMARNA ALLA SOM LÄSER!! Han behöver ett jobb!!!!!

Fia och Casper kom hem och genast satte Fia igång med potatisen. Casper hjälpte också till. De skivade den i assistenten och så kokade Fia den ihop med purjo- och vitlök + mjölk och grädde. Sedan in i ugnen. Jag fick ta hand om kastrullen! Ja, det satt fast ordentligt. Tur att det finns SVINTO!!!

In till pappa och satte in ishockeykanalen åt honom (Rögle-Malmö). Därefter åt vi den underbart goda potatisgratängen och lövbiff. Måste ju säga att Fia är en fena på att fixa god mat. Okej, Inge stekte lövbiffen, men det var det enda som han behövde göra. Nej, nu ska jag inte vara elak. Han dammsög när vi var hos frissan :))

Men jag fick ta disken och lägga upp rester i burkar. Fia och Casper tog bussen till Maria och Tove. Fia ska sova där inatt. De ska ha mys (tror jag). Nej, jag är säker på att de kommer att ha det mysigt; syrrorna och barnbarnen.

Jag ska koppla av och kanske spela lite bingo. Har inte gjort det på länge, så det kanske är läge för det.

Men det var helt underbart med denna "lediga" fredag. Har ju jobbat varje arbetsdag sedan den 3 januari så jag tycker att jag värd denna dag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0