Varför måste alla klaga på vädret???


Vaknade före klockan 6, men låg kvar till ca 6.10. Då gick jag upp för jag hade bestämt mig för att baka Thekakor. Gjorde degen, som inte skulle jäsa förrän det var "bullar" som låg på plåten. Och nog var det många bullar allt. Jag trodde de skulle jäsa massor efter att de var utkavlade, men så var det inte!!! Hjälp vad gör jag??? Jo, jag tog ihop 2 och plattade dem till en Thekaka :)

Men inte var det som jag trodde!!! Till slut så hittade jag en sak, som fick tjäntgöra som mått. Det gick lite bättre.

Nästa gång vet jag i alla fall vilket mått jag ska ha. För jag kommer att baka även nästa helg:)

Fia kom upp innan jag var klar. Väckte Inge ca 09.40 för då var jag hungrig. Visst hade jag ringt till pappa och allt var bra med honom.

Marita, skrev på Facebook att hon skulle sätta på kaffet. Men inte sjutton ville jag bjuda på mina thekakor. Jo, jag ringde på och gav dem en påse med lite lagom storlek.

Rubriken då? Jo, jag har några vänner som ständigt och jämt klagar på vädret. Visst, det är jobbigt med vintern, men hellre vit vinter än en grön vinter. Februari är den kallaste vintermånaden, det vi alla.

Och vad gäller sol och värme: Jag skulle inte  palla med att ständigt och jämt ha sol och varmt. Våra kroppar (vi som är födda i "norden" är inte gjorda för extrem värme). Jag älskar verkligen växlingarna i vädret och det är så himla skönt att sitta här just nu och LÄNGTA efter våren. Gör man det, där i landet som alltid som har värme???? Älskar Sverige för där är jag född och jag har alla mina förmåner. Och så är det som så; min man blev arbetslös och detta gör att vi har absolut inte råd att åka utomlands. Vi har inte tidigare åkt varje år heller, men nu har vi absolut inte råd att åka till sol och värme. Vi hoppas att Sverige bjuder oss på denna varan kommande sommar. Skitsamma förresten! Det absolut viktigaste är att vi får vara friska! Inget annat betyder något! 

Nej, nu ska jag faktiskt göra Fia sällskap och kolla på Melodifestivalen. Jag gillar det inte, men det kommer ju från "staden där idéer blir till verklighet"... Trodde han ja!! .... en person som jag inte gillar alls....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0