Regn och blåst

Hua, hua säger jag! Somnade rätt skapligt igårkväll och det var ju skönt. Men att vakna 3.45 och inte kunna somna om, det är inte bra! Försökte verkligen, men till slut gick jag upp och läste tidningen. Lade mig igen, men insåg att det var kört. Satte mig då vid datorn och kollade lite på svt play. Det var -0,6 grader när jag kom upp och uppehåll. Blåste inte heller så farligt.

Satte på radion och lyssnade på Lisa Syrén. Hon har så mycket tänkvärt att säga och detta innan själva programmet startar. Alltså "Ring så spelar vi".

Fia kom upp ca 6.30! Ja, ni läser rätt. Hon hörde att jag var vaken och då kom hon upp. Ja, hon skulle ju iväg och passa klockor på en fotbollscup inomhus. Hon och Maria skulle hjälpas åt. Så när klockan var ca 7.40 åkte hon. Jag passade då på att duscha och fixa mig iordning. Sedan datorn igen. Och Inge sov och sov. Så började det smattra på fönsterblecket. Det regnade massor!

Ringde pappa omkring klockan 9 och allt var bra. Han hade suttit uppe till 00.30 och sett på boxning!!!! Men han hade nog nickat innan i fåtöljen.

Väckte Inge klockan 10. Då var frukosten framdukad. Jag köpte ättiksinlagd strömming på jobbet igår och en arbetskamrat tipsade mig om att lägga det på en knäckesmörgås. Gjorde det till frukosten och jisses alltså! Det var verkligen supergott. Försökte få Inge att smaka, men han påstod att det skulle bli en massa ben i munnen. Jag sade till honom att man känner inga ben, men han tror inte på mig. Han borde ju lita på mig, eftersom jag hatar fisk med en massa ben i.

Diskat och bäddat. Gick in till pappa med tidningen och pratade en stund. Fia kom hem ca 12.15. Vi åkte då med tipset. Jisses vad det regnade och blåste då. Inget skönt alls. På hemvägen släppte vi av Fia vid fotbollshallen. Hon och Maria skulle till Jysk och sedan skulle de se en match, där Lasse spelade.

Jag har gjort biffar av blandfärs och skalat potatis + morötter. Inge stekte biffarna, löken och gjorde såsen. Det blev gott!

Var ju in till pappa innan middagen och fixade TV-kanalen åt honom. Han kan ha samma på hela kvällen. Så bra så!

Snart börjar LHC-Luleå. Får se om jag kollar något. Melodifestivalen roar mig inte, så den tittar jag inte på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0