Fredag I love this day

Vaknade ca 3.15 och så somnade jag om innan klockan ringde! Shit alltså!! Jag sov så himla gott då. Men det var bara att kliva upp och gå på toan. Då kom Inge!!! Jaha, det var bara att ge plats. för vi har en tyst överenskommelse: Gå inte till duschrummet om det inte är jätte nödvändigt! hahahahaha nu för jag vitsig..
Jag hann ju med mitt ändå.

Idag åkte inte Marita med för hon var ledig. Och jag tänkte: Yes, nästa fredag är det jag som är ledig. Längtar massor för nu har det varit fulla arbetsveckor sedan nyår (okej då; första veckan var inte full, men sedan blev det mer än fullt).

På jobbet har jag haft så där lagom att göra.

Ringde pappa och han hade minsann plockat bort från bordet och lite annat för städerskan skulle komma! Men snälla pappa!! Hon var ju hos dig förra fredagen. Du får allt vänta till nästa fredag! Jaha! Då får jag ställa tillbaka allt redan nu då! Stackars lille far, som kollar fel på almanackan. Och inte kommer de och byter kateter heller sade han, för de ringde nyss och sade att de inte hann. Lika glad är jag, sade pappa!! Oh, han är så go!!!!

Var till biblioteket och gjorde tidskrifter. Sedan fick jag ett uppdrag av chefen vad gäller Lime. Så kom det en ny rapport och jag började lite smått på den.

Ute har det snöat lite till och från under dagen.

Fia hämtade mig klockan 14. Vi åkte till Coop Extra för vi glömde ju ett par saker igår. Naturligtvis blir det lite mer när man åker och  kompletterar. De  hade apelsiner för 5:-/kilo. Vi var ju bara tvungna att köpa ett par kilo och ha till "pressen".

Hem och jag gick in till pappa. Allt var bara bra. Tog hans soppåse och gick ut med innan jag gick hem till mitt. Kollat på hur det gick för prinsar och prinsessor, men det gav inte så himla mycket. Där hade SVT gjort en miss faktiskt.

Jo, jag hörde på radion idag att Linköpings kommun kammat in en himla massa pengar från barnfamiljer som har barnen på dagis. Kommer inte ihåg summan nu, men... det var mycket pengar. Och jag blir så himla förbannad! Hur kan de komma och kräva pengar efteråt. De borde väl skicka ut lappar om inkomst varje år. Tycker det är så fel att kräva in pengar i efterhand och ännu mer sedan jag fick höra att pengarna går till kommunen. Alltså inte till barnomsorgen.

Så fick jag ur mig det också... härligt alltså.. töm allt negativt när det finns möjlighet... ja, jag har  nog mer, men jag väntar... eller gör jag det.. näe det gör jag inte....jo det gör jag...

Vi har nyss ätit mat och jag har diskat. Nu ska jag bara koppla av och ta det lugnt. Tog förresten in pappas tvätt redan idag och så avbokade jag tvättstugan på söndag. Jag ska tvätta här hemma imorgon.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0