En solig lördag

Vaknade någon gång mellan 1.30 och 2. Konstaterade att tjejerna inte var hemkomna. Lade mig igen och så gick Inge upp. Men han gick ut och rökte. (Skyller alltid på att han somnar lättare efter ett bloss.) Slumrade till och vaknade åter igen ca 3.15. Inga tjejer. Men omkring 3.40 kom de. Så tysta, så tysta. Amy tog en smörgås och Fia pumpade upp "sängen". Amy måste ju äta pga. diabetes. Sedan stängde de dörren tyst och försiktigt. Jag var åter igen på väg att somna. Då smäller det till i brevinkastet och in ramlar Corren. Tack goa tidningsbud för den smällen! Jag gick upp och läste tidningen. Tänkte att det får bära eller brista. Men jag hoppas att kunna somna om sedan.

Lade mig igen och efter många om och men så somnade jag. Vaknade med ett ryck omkring 6.15-6.30. Traktorn kom in och plogade!!! Men vad f*n!! Varför så tidigt en lördagsmorgon. Snöar det på vardagar så kommer de sällan förrän sent på eftermiddagen eller kvällen!! Klart är ju att de vill ha extrapengar. Men att djävlas med oss som så väl behöver sömnen lediga dagar är bara för mycket.

Slumrade till 7.30 då jag gick upp. Maria ringde och undrade vad jag gjorde!! Kom nyss upp svarade jag. Men mamma du brukar ju vara uppe mycket tidigare :)) Fia kom upp och hon pratade med Maria. Då verkade Fia att må bra.

Jag satte mig vid datorn och lyssnade på "Ring så spelar vi". Omkring 8.50 kom Fia och Amy upp. Amy skulle iväg för  hon skulle träffa en scoutkompis. Fia vände och ropade på "Ulrik". Jaha, tänkte jag!!! Hon hade visst druckit några cider igår och så någon öl. Inte bra med tanke på att hon så sällan intar alkoholhaltiga drycker.
Efter någon timme började Fia tro att hon fått maginfluensa, men jag trodde nog inte det.

I vilket fall som helst så fick Maria ta fotbollsträningen med tjejerna idag. Fia höll sig lugn.

Brorsan kom hit efter att ha hälsat på pappa. Inge och han tog en fika och vi pratade en stund. Alltid roligt med "oväntat besök".

Inge gick in med tidningen till pappa samtidigt som brorsan åkte. Jag duschat och tvättat håret. Gjort mig iordning. Fia mår inte alls bra!!

Hon stannade hemma när Inge och jag åkte med tipset. Vi var även och tvättade bilen på Statoil. Hade en gratistvätt. Det var välbehövligt med denna biltvätt. Köpte med mig Cola till Fia. Vi körde sakta hem för det var skitigt på sina ställen av saltet.

In och bytte om. Fia låg fortfarande. Jag gick in till pappa och bytte lakan + handdukar. Tog med  hans tvättunna in till oss.

Sedan piggnade Fia till och hon började nog inse att det berodde på alkoläsken igår. Men nu sover hon och har så gjort ett par timmar. Klart; komma hem ca 3.45 det tar på kroppen det.

Inge och jag har avnjutit en god middag som bestod av skinkstek, sås och potatis. Mums alltså.

Ska in till pappa innan klockan 20 och byta kanal åt honom.

Ute är det -10 grader nu. Men dagen har varit solig med lite blåst. Hann inte med någon promenad idag, vilket var synd.



Klockan var 16.50 och inte 17.01 när jag tog bilden.



Så här fin var månen ca kl. 16.50!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0