Börjar längta

Ja, jag ljuger inte, men nu börjar jag faktiskt längta efter våren. Ändå så tycker jag att vintern varit och är toppen med snö, för vintern ska vara vit och inte grön. Dock gillar jag inte när kvicksilvret kryper under -5 grader. Nu har det verkligen varit några kalla nätter igen.

Casper (yngsta barnbarnet) har fått krupphosta och det beror med säkerhet på det kalla vädret. Jag tror att han har s.k. köldkrupp. Så Maria har varit hemma med honom idag och även Tove var hemma för hon var förkyld. Imorgon vet jag inte om Fia ska dit och ta hand om dem.

På jobbet har det varit full fart! Två rapporter som blev klara. Skickade dem och såg även till att de blev klara för webben.

Var även till biblioteket i en timme.

Inge hämtade oss kl. 14 (Marita först). Hem med Marita. Inge och jag sedan till vårt köpcentra där jag köpte mjölk.

Hem och in till pappa. Allt bra med honom. Han har varit på skämthumör idag. Till och med Inge stannade en stund hos honom på förmiddagen för det var "fart på pappa".

Duschade när jag kom in och gjorde insmorningen. Jisses alltså! Tänk om jag kunde läsa på uppmaningen på mina recept. Jag ska visst smörja mina fötter varje dag!!! Inte en gång i veckan. Skärpning nu alltså!

Var nyss in till pappa och fixade TV4 Sport. Han får se första halvleken av fotbollen. Sedan går jag in och sätter in Canal+Sport 1 där det är ishockey (AIK-Djurgården).

Just nu sitter Inge och Fia och ser på "Allå, allå, hemliga armén". Jisses alltså vad de skrattar stundtals. De har verkligen samma humor de båda.

Och ute har det småsnöat idag, men det har kommit så himla fint. Imorse var det -14,6 grader. Lite väl kallt alltså.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0