Torsdag och veckohandling

Vaknade redan omkring 3.30. Och inte somnade jag så speciellt tidigt igårkväll. Var ju så himla trött när jag släckte ner, men så var det som om fullmånen började bråka med mig.

Lite småhalt var det ute, men då får man gå därefter och köra bil därefter. Så är det bara :) Alla årstider har sin tjusning :)

Mia ringde strax efter klockan 6. Hon öppnade på sitt arbete och inga barn hade kommit ännu. Allt var i alla fall bra!

På jobbet väntade massor med jobb. Och lite fel hade det blivit i en rapport. Blir lätt så när manuset bollas fram och åter. Det var bättre förr, när författaren fick en papperskopia att rätta i. Men som jag sade; Vi är ju inte mer än människor. Och felen kunde rättas till.

Inge var och skiftade däcken idag, så nu är det dubbdäck på. Hur tror ni bilen ser ut nu då? Vi som tvättade den i måndags. Det hade vi inte mycket för. För nu är den nästan svart igen. 

Fia ringt. Hon jobbade och var ute på ärenden.

Har även skickat iväg ett stort antal rapporter och det är skönt när den biten är gjord. 

Inge och Marita väntade utanför klockan 14. Skjutsade hem Marita och sedan åkte vi till Maxi och handlade. Inge blev så förtjust i en typ Tassimo, men jag tyckte inte kaffet var godare än i vanlig bryggare.

In med varorna när vi kom hem. Provsmakade osten och sedan kollade jag på "Hem till gården" på TV:n

Fia och Mia umgås ikväll. De skulle handla lite, bl.a. en pepparkakegubbsdräkt till Casper.

Dagens pussel hoppas jag att många uppskattar. 


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0