Tack 2011

Gick upp ca 6.30 imorse och läste tidningen. Älskar lediga morgnar när jag får läsa tidningen utan stress. Det var en mycket kall morgon; -6,8 grader!!!

Därefter blev det datorn och så webbradion. Det var ju dags för "Ring så spelar vi". Veckans  höjdpunkt med andra ord.

När det var slut klockan 9 (slutade tidigare idag), blev det en dusch och så gjorde jag mig iordning. Därefter pressade jag apelsiner. Jisses, men Inge kom upp innan jag var klar! Frukost åt vi och så diskade jag. Inge bäddade idag :)

Så gjorde jag morgondagens middag. Vi börjar nämligen året med att äta leverstuvning och ris. Jag längtar!!!!!!!! Ska bli så gott.

Inge duschat och gjort sig iordning. När vi var klara, åkte vi med travet och därefter till pappa. Han trodde att det skulle bli fest för andra och att inte han skulle få vara med. De hade nämligen gjort långbord och det skulle serveras tre rätters. Pappa blev så glad när jag rullade honom till bordet. Tyvärr så var det en man som avlidit igår och hans son var och hämtade lite saker. Sådant känns inte alls så roligt. Men tyvärr, så vet vi ju alla att vi ska den vägen vandra.

Kramade om pappa och lovade återkomma imorgon. 

Åkte och köpte underlakan till pappa och skulle jag  ha en glödlampa, men den sorten fanns inte att uppbringa. Får åka till någon lampaffär eller elbutik på måndag.

Solen har lyst och det har varit minusgrader hela dagen. Vi borde ha tagit en promenad när vi kom hem, men Inge ville se på skidåkning. Så skulle Fia, Håkan och Stoffe komma förbi på en fika. De har hand om en kompis bil. De kom och det var inte lång stund de var  här. Fikade gjorde vi. Stoffe hade ont i huvudet och ville inte fika. Lite trist, men så var det.

Och vad ska då gubben och jag göra ikväll. Jo, vi ska äta rostbiff och potatissallad. Lite senare blir det hummer, smör, bröd och ost. Får se om jag orkar vara uppe 12-slaget. Och är jag inte det, så vet jag ju att det blir ett nytt år.

Året har varit händelserikt. Jag, pappa och Tove har fyllt jämna år.

Pappa kom till ett helt fantastiskt boende och jag känner verkligen att jag kan koppla av.

Mia verkar ha ett bra liv och jag tror att de  trivs i den mindre lyan.

Fia hittade kärleken och jag är så glad för hennes skull. 

Tack alla läsare för det här året! Ha Ett Gott Slut på 2011 och så önskar jag er alla ETT GOTT NYTT ÅR!


Click to Mix and Solve



Kommentarer
Postat av: Sickan

Vi ska också ha rostbiff,jag sa att vi skulle ha det

eftersom gubben inte orka äta så mycket nu när han

är sjuk.

Han har lovat att beställa tid till läkaren,för han

har bara nästa vecka att vara ledig.

Han borde ha beställt från början när han blev sjuk

men det ville han ju inte.



Önskar dig ett Gott Nytt År 2012!

Kraaaaaaaaam

2011-12-31 @ 18:10:42
URL: http://lotusblomman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0