Tagit fram julen

Vakndade först ca 3.30, men tivngade mig att somna om. Hackigt blev det med lite, lite sömn, så klockan 6 gick jag upp! Det var nollgradigt ute och blåste lite lätt.

Fia kom upp ca kl. 7. Hon skulle till träningen med tjejerna och efter det skulle hela laget baka lussekatter och pepparkakor. Fia städade ju sin del igår för tomtarna skulle fram idag och granen skulle kläs.

Jag satt vid datorn en stund, men klockan 9 tyckte jag det var dags frukost. Pressade apelsiner och så väckte jag Inge. Vi åt och så diskade jag. Inge bäddade. Satte sedan igång att stryka dukar + en hög som legat länge med diverse. Jag gillar inte att stryka, men när det är gjort, så är det skönt .)

Inge hämtade sedan granen och vi flyttade om lite i vardagsrummet. Foten till granen är alltid ett problem. Inge svettas och grimaserar. Vi fick den nog skapligt i foten. Lite sne kanske, men har ju sett värre hahahahahah... 
Vi satte sedan i ljusen och så klädde jag den. I år blev det inga tomtar eller halmsaker. Det blev kulor, hjärtan och glitter. Inge tyckte det blev bra och jaa, man kan ju ha det så här i år.

Fia blev dock sur, för hon trodde inte att vi skulle klä granen idag. Men jag sade att skulle tomtarna fram, så skulle även granen kläs. Trist att hon kände så. Jag skjutsade henne till Håkan, där hon ska vara denna veckan.

Inge och jag ätit spagetti och köttfärssås. Diskat och så var jag bara tvungen att fota granen. Har ju en kanonbra kamera, men mobilen är ju så smidig att ta fram :)




Inge och jag tog sedan en sväng med bilen. Vi körde fel i vår egen stad. Men vägar byggs om och så var det mörkt. Vi kände helt enkelt inte igen oss. Kom ut på riktiga landet och då var jag tvungen att fota fullmånen:


Ja det är den runda saken med lite dimma runt om :)

Till slut så kom vi till Hjulsbro där det är en familj som har massor med ljus, dels på huset och även i trädgården. Tyvärr så blev inte denna bilden perfekt, men....



Vi åkte Lasarettsbacken och fick så syn på detta hus, som jag tror att Biodlarföreningen har i sin ägo:


Det roliga är att det som synes bakom är Belvederen i Trädgårdsföreningen. De har gjort så himla fint där.
Ja, det var en mysig tur vi gjorde. På topp så tankade vi billigt i förhållande till andra mackar. Jet sålde 95 oktanig för 13:09 till skillnad mot 13:83 på andra mackar. Så då passade vi på.

Dagens pussel kommer här:


Click to Mix and Solve


Kommentarer
Postat av: Sickan

Granen såg ju fin ut :)

Fia kan ju klä granen hos Håkan..eller!?



Mina tomtar ska upp denna vecka,men granen

kläs alltid dagen före julafton,och det är

jag uppväxt med hehe



Ha de gött...kram

2011-12-12 @ 11:08:05
URL: http://lotusblomman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0