Inga julklappar köpta

Inte kunde jag sova länge idag heller. Vaknade 5.10 och gick upp strax efter. Läste tidningen ordentligt! Sedan datorn och på med webbradion. Lyssnade först på DaCapo och sedan på Ring så spelar vi. Det är min lördagsmorgon det! När Ring så spelar vi var slut, pressade jag apelsiner åt mig och Inge. Väckte honom när frukosten var framdukad. 

Igårkväll delade vi på en hummer och det var hur gott som helst. Nej, vi har aldrig ätit det tidigare, men de hade för 48:- på Maxi (fryst). Istället för en köttbit åt vi det och det kommer vi att göra fler gånger (men inte för ofta).

Diskat, bäddat rent i sängarna, duschat och gjort mig iordning. Inge duschade när jag var klar. Vi åkte med travet och sedan ett varv. Fia ringde och undrade om jag eller Inge kunde hämta henne. Jag sade att jag skulle iväg och köpa julklappar. Inge och jag åkte till Tornby och då insåg jag att julklappar var ingen idé att köpa idag. Alla tänkte nog som så att det var sista helgen för nästa helg är det ju jul.  Jag riktar in mig på måndag efter jobbet istället. Vet ju nästan vad jag ska köpa, så det löser sig. Tycker ändå att det är hysteriskt med dessa julklappar. Men vi har ju tyvärr gjort det så här. 

Istället åkte Inge och jag till Coop Extra där vi köpte Flora. Sedan hemåt i regnet, som senare övergick i snöblandat regn. Skitväder säger jag bara!.

När vi kom hem, skalade jag potatis och morötter. Gjorde sedan iordning färsen till biffarna. Kokade saft på 2 liter bär, men det blev bara en halvliter saft. Det brukar ju bli drygt en liter. Får väl göra mer imorgon. Fixade sedan biffarna så att Inge kunde steka dem. 

Åkte och hämtade Fia hos Håkan 15.45. Hon ska sova hemma inatt och Casper ska sova här. Vi åt middag och det smakade gott.

Just nu är Fia iväg och kollar på Casper som har hockeyträning. Sedan kommer de hem hit.


Dagens pussel: 


Click to Mix and Solve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0