Oj, vad fort dagen gick

Jag lade mig ca 22.15 igårkväll för jag så in i norden trött. Somnade ganska snabbt efter att ha läst lite. Vaknade någon gång mitt i natten och då började jag grubbla på kundenkäterna. Har jag gjort rätt när jag redovisat dem? Osv., osv.... hur kul är det! Lyckades somna om till ca 4.45. Samma visa igen. Kundenkäterna poppade upp och den här gången trodde jag att det skulle var musik med när jag skickade ut resultaten. Hade jag valt rätt låt? Men helt otroligt; jag lyckades ännu en gång att somna om och jag sov till: HÖR OCH HÄPNA!!! Klockan 7.25! När hände det senast? Men nackdelen med att komma upp "så sent" är ju att dagen blir mycket kortare! För kvällstrött är jag fortfarande och det är lika bra att hålla fast vid så länge som jag jobbar i alla fall! Får väl hoppas att man kommer att bli en aktiv pensionär den dagen då det beger sig.

Läste tidningen och sedan gjorde jag räkningarna. Många OCR-nummer och vissa är så långa att man måste dela av dem med ett pennstreck.

Fixade sedan frukost; gröt och pressade apelsin + smörgås. Gott var det.. Ja, jag fick väcka Inge, men han hade visst suttit uppe till 2.20 och sett på "Småkronorna". Fattar inte att han orkar.

Fia ringde och undrade om hon och jag kunde åka till IKANO. Visst, det kunde vi, men jag skulle duscha först. Sedan tyckte Inge det var bättre att han skjutsade och hämtade oss så slapp vi tänka på parkering. Snäll gubbe, eller hur? Hämtade Fia hos Håkan. Det var tur att Inge skjutsade för ont om p-platser var det gott om!

Det första jag gjorde var att gå in i en skoaffär. Och där  hittade jag ju sådana boots som jag ville ha. Snacka om prissänkt!! De är i läder och de har kostat 1 195:-. Jag gav 399:-!!! Kunde inte låta bli alltså! De som jag köpte i Norrköping? Ja, dragkedjan gick ju sönder i den ena. Men jag ska lägga in dem i bilen och så tar vi med dem vid tillfälle när vi åker dit.

Fia köpte lite linnen och annat i andra affärer. Så gick vi in på IKEA. Där köpte jag ett nytt diskställ i rostfritt + lite annat smått och gott. Även Fia köpte lite smått och gott. Så var Fia in på Stadium och  handlade något. Jag väntade utanför och ringde då till Inge. Han kunde åka och vänta vid Maxi. Fia och jag dit. Jag köpte 2 humrar och Fia två (dessa två var till mig). Man fick bara köpa 2 per hushåll och Fia bor ju mer hos Håkan än hos oss! Kul för henne! Ja, det känns för nu har vi en helt annan kontakt, vilket är skönt.

Köpte lite mjölk också och apelsiner. Vi fick vänta på Inge!!! Men han behövde inte åka så långt för Fia hade glömt köpa en sak på Intersport, så vi åkte dit och Fia handlade!. Ingen borde köpa julklappar innan jul! Det är nu  man ska passa på!

Blåst har det gjort även idag och det var en kall blåst.

Vi har ju hand om Rocky, Toves hamster. Tyvärr så vet jag inte hur jag ska få loss vattenflaskan hahahahaha.. ja, ja, jag ska ringa och kolla.

Inge och jag såg en bra film på eftermiddagen. "Three months later" hette den och handlade om en kvinna som blev oskyldigt dömd till mord. Hennes man lyckades frita henne och de fick även med sig sonen. De flydde till Venezuela. Mycket bra film.

Igår såg vi en film som handlade om ett skenande tåg med 39 vagnar. Lokföraren hade hoppat ur för att växla spår, men lyckades inte få alla spakar rätt i loket. Den var också bra. Det är det som är livet när man är ledig så här på vintern. Sitta i soffhörnet och kolla film. Oh, vad jag njuter!

Dagens pussel associerar jag till gårdagens film:


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0