Underbar avslutning på denna dag

Alltså jag begriper att min man orkar sitta uppe till över midnatt och se på film. Men så är det och han är ju arbetslös, vilket innebär att han inte behöver lägga sig skapligt för att få sömnen.

Idag var det Stefans tur att köra oss. Temperaturen visade på +3 grader!! Helt otroligt. Blir nog en grön jul i år. Det är vi ju vana vid vi som bor i "södern".

På jobbet var det fullt ös, vilket jag gillar :) 

Inge ringt. Han skulle ut och gå på förmiddagen. Ja, jag skulle också behöva det, men just nu är det så mycket annat som upptar min tid. Lovar att när jag är ledig, då ska det bli promenader för det är ju så skönt.^

Klockan 11.40 åkte hela enheten till Livgrenadjärsrestaurangen för att äta jullunch. Jisses så gott det var. Precis lagom av allt. Vi tackade av en kollega innan vi åt. Åkte tillbaka till jobbet  ca 13.30.
Utanför gamla mässen (Livgrenadjärsmässen) så blommade rosorna:



Visst är det fantastiskt!?!?!


Tove gick hem till Inge efter skolan och de båda hämtade mig klockan 15.

Jag och Tove kollat på kläder, som hon önskar sig i julklapp. Undrar bara vad Casper önskar sig. Såg sedan ett avsnitt av "Hem till gården". Sedan kom Thomas och vi fikade. Omkring 17.40 åkte vi. Jag i vår bil och Thomas och Tove i deras bil. Jag hämtade Fia vid Gamla Linköping. Sedan till Ansgarskyrkan där tvåorna på Tornhagsskolan hade Luciauppträdande. Wow, så fint de sjöng. Tårarna rann utmed mina kinder. Det var verkligen glädje i sången och så duktiga de var!!!! Synd att Mia var tvungen att deltaga på personalmötet för hon missade verkligen något fantastiskt!

Tog en lite suddig på Casper med min mobil. Han vägrade att  ha pepparkaksmössan på.



Hoppas att Fia fick någon bättre bild eller Katja på mitt arbete. Jag bad henne ta kort på honom. 

Skjutsade Fia till Håkan efteråt. Och jag är förlåten för att jag klädde granen. Hon får hjälpa Håkan att klä hans julgran :)

Dagens pussel får mig att tänka på "Nalle" (Mias killes hund):

Click to Mix and Solve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0