Milt imorse

När jag lade mig igårkväll var det -4 grader och jag sade till Inge, att det blir nog en riktigt kall natt. Men så kom det visst in moln med snö i. För när jag kom upp hade det snöat och termometern visade på nollan. Idag har solen lyst.

Linköping är en stad, där politikerna slår sig för bröstet och säger: Linköping – Staden där idéer blir till verklighet. Jo tack, det håller jag inte med om.

En medborgare hade lämnat in förslag på att bygga en saluhall där det nu ligger en bank. Ett mycket bra förslag. Men NEJ av kommunen.

En annan medborgare lämnade in ett förslag om att bygga ett tivoli i Linköping. Ett mycket bra förslag, som generar jobb och drar hit turister. Linköpings kommun sade NEJ.

En tredje medborgare, vilken är jag, lämnade för flera år sedan in ett förslag om webbkameror. Det kan uppskattas av folk utifrån, att få se hur det ser ut i staden. Linköpings kommun sade NEJ. Detta kan störa den personliga integriteten!!! Har ni hört något så dumt. Gå in och kolla på webbkamerorna som finns runt om i vårt land. Man kan inte se vem det är som rör sig på gatan, men man kan se hur det ser ut på orten!

http://webbkameror.se/

Och på jobbet är det mer jobb än vanligt! I år tror jag att forskarna slår rekord i att producera rapporter. Var och gjorde tidskrifterna klockan 6 imorse. 

När jag skulle hem, kom det en rapport till! Inge och Marita väntade på mig. Hem och bytte passagerare. Fia, Tove och Casper följde med till pappa. Kul, för barnbarnen  har inte sett hur pappa bor. Personalen ville absolut att vi skulle fika så det gjorde vi. Hem med Inge och så åkte jag och övriga till IKANO. Thomas kom dit för han skulle ha barnen nu. Fia och jag köpt pyamas till pappa + hämtat ut medicin.

Hemma ca 17.20. Nu har Inge precis skjutsat Fia till Håkan. Inte mycket hon är hemma nu för tiden :)

Halt är det ute och lite snö ligger det kvar!

Dagens pussel:

Click to Mix and Solve



Kommentarer
Postat av: Sickan

Kan det vara så att era kommunalråd är

från Svinarp..hahaha. Du har väl tittat

på Starke man på TV på Söndagarna??



Ha de gött...kraaam

2011-12-08 @ 16:24:09
URL: http://lotusblomman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0