Möten, möten, möten

Först och främst så tackar jag för kommentarerna! Alltid roligt att höra om det är fler än jag som tycker lika :) Ja, på med reflexerna!!!
Wow säger jag! Låg i sängen klockan 21 igårkväll. Läste en kort, kort stund och så somnade jag. Vaknade vid 3-tiden för ett toabesök och hann tänka: Nu är det kört! Men jag somnade om och sov till klockan ringde! 

Ute var det snöblandat regn och lite halt. Stefan tog det lugnt, vilket känns tryggt.

När jag kom till jobbet möttes jag av Tommy "Kock". Han var glad att jag kom för han ville informera mig om lite. Det var nämligen så att både han och hans fru hade åkt på maginfluensa!!! Han hade bara kommit till jobbet för att plocka in brödet och så be mig meddela att ingen lunch serverades idag. Och vad tror ni jag blev i det läget? Jo, illamående så till den milda grad att jag glömde ta med kaffe. När jag kom till mitt rum, skrev jag några lappar om att det fanns franska att breda och betalas när de är åter. Så lade jag ut på intranätet om att de var sjuka. Skickade även mejl till ett par andra ställen, som vi vet kommer och äter. Och jag fortsatte att må illa. Tog, som ni alla förstår, 12 vitpepparkorn. Jag ville inte ha maginfluensa. Imorgon skulle det dessutom vara julfest på jobbet och maten gör ju Tommy. Det blev inställt och istället blir det julfest med smörgåstårta. Nej, jag ska inte gå på den festen och det hade jag bestämt sedan länge. Orkar inte vara med på allt som är nu till jul.

Fortsatte arbeta med mitt. Lunchen var väldigt lugn hos oss idag och när jag åt, var det bara jag. Bytte sedan av i växeln. Sedan var det snart dags för Kicki och mig att skära toscakakor till personalmötet. Vi hade tunna plasthandskar på oss. Personalmötet började klockan 14 och jag stod vid sidan för att fylla på brödet om det behövdes.

Dukade bort och så frös jag in det som blev över. Till mitt rum och besvarade ett par mejl innan det var dags att stänga datorn och gå till nästa möte. Nu var det medlemsmöte i Facket. Vi var 14 stycken som deltog. Efter mötet åt vi smörgåstårta. Mums så gott.

Inge hämtade mig ca 17.20. Var in och köpte frimärken till julkorten. Fia var hemma mitt på dagen och skrev några.

Och nu sitter jag här och lyssnar på julsånger. Köpte nämligen en CD som är inspelad med Akademiska kören i Linköping. Mycket, mycket bra!

Dagens pussel gör väl att man hoppas på lite, lite snö till jul!


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0