Inget pussel idag

Jaha, så vaknade jag redan 4.50 och kunde inte somna om! Det var bara att gå upp. Tidningen kom, så jag läste den. Sedan slog jag in julklappar. Så skönt att få det gjort. Därefter datorn, men jag var rastlös, så jag gjorde mig iordning. Klockan 8.15 ringde jag min faster. Men hon hade bestämt sig för att ta en taxi till affären. Hon blir så stressad när hon vet att vi väntar och så kan ju inte jag köra in på gården hos henne. Spydig till tusen. Jag sade att det inte var jag som skulle köra för Inge skulle med. Sedan var vi igång igen. Jag fick känga på känga. Det finns en gräns hos mig med. Hon är 93 år och jag borde ha respekt och det  har jag haft, men nu fick jag nog. Jag skällde tillbaka. Hon hävdar att det är mitt fel att de flyttade från Stockholm och hit. Jag lär ha sagt: "Kom hit, kom hit, vi tar hand om er". Men så sade vi inte. Vi sade: Det är bättre att ni flyttar ner hit. De hade nämligen flyttat från sin lägenhet i Solna till ett seniorboende i Bromma. De fick skilda sovrum och inte fick de upp den stora kristallkronan. Min faster ringde till pappa och grät var och varannan dag. När jag nämnde kristallkronan, lade hon på. 

Inge hade då kommit upp och han hade hört mycket av samtalet. Vi skulle precis äta frukost, då hon ringde och bad om ursäkt. Hon hade tappat luren. Men sen kom det! Jag vet inte om jag skrev om detta i maj, men då hade hon ramlat och hamnat på sjukhus. Jag lyckades spåra henne till sjukhuset, men när jag kom dit, så hade hon flyttat till ett korttidsboende. Jag cyklade dit och när jag kom in till henne, så fick jag bara skällsord. Detta tog mig mycket  hårt. Fick då höra av personalen att hon inte hade uppgivit mig eller pappa som närmast anhörig utan hennes "gode man". Hur kul var det! Och idag så skällde hon på mig för att jag sade till personalen att hon inte brydde sig om sina egna släktningar. Vi existerade inte hade jag sagt. Och det stämmer ju.

På topp under dagens samtal säger hon att den gode mannen ser hon som sin son och så har hon en dotter (thailändska) i Stockholm. Jaha, där fick jag!!! Min farmor skulle nog vända sig i graven!! Ni ska veta att jag har alltid avgudat min faster, men det gör jag inte längre. Jag bröt med henne idag. För jag klarar inte av att få skit varje gång vi pratas vid. Hon är ensam, men hon har baske mig valt det! Nittiotre år till trots.....

Ja, i vilket fall som helst så åkte Inge och jag iväg på lite ärenden. Vi var till Biltema och Inge gapskrattade. De har ju knappt saker till bilar här längre :))

Bilen blir skitigare och skitigare så snart måste vi tvätta den.

När vi kom hem, åt vi lite! Sedan fixade jag köttbullarna och Inge stekte dem. Vi lyssnade på Akademiska kören från Linköping och de sjunger helt fantastiskt.

Inge har sedan fixat spjällen och skinkan. Snart ska vi ta varsin skinkmacka. Längtar!!!!!!!!!!!

Har pratat med båda döttrarna och allt var bra. Så har jag pratat med bror och svägerska.

Ikväll blir det uppesittarkväll och bingolotto!

Tyvärr, jag lyckas inte komma in på pusselsidan idag!


Kommentarer
Postat av: Sickan

Men kära Nilla..tycker du ska strunta i

vad din faster säger..en som bara gnäller

bry sig inte om någon,bara sig själv.



Tycker det var bra gjort av dig som sade ifrån :)

Bryt med henne helt nu så kan hon sitta där och

tänka hur DUM hon är.



GOD JUL önskar jag dig...Kraaam

2011-12-23 @ 18:31:01
URL: http://lotusblomman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0