Idag har det snöat

Tack KLM för att jag blev väckt ca 6.20 (KLM flyger mellan Amsterdam och Linköping). Det passade mig perfekt för jag skulle ju till tvättstugan kl. 7. Och innan dess ville jag vara iordninggjord (alltså sminkad och morgonpysslad). Uppehåll var det när jag gick ut klockan 7. Det första jag fick göra, var att sopa golvet. Den som haft före mig, hade bara borstat ur tumlaren och slängt luddet på golvet. Alltså; jag blir galen på denna dj*a nonchalans. Det finns en stor sopsäck i varje tvättstuga. Hur svårt är det att ta borsten och plocka bort luddet direkt över säcken!!!!!!!!!!!!!!! 

När jag kom in var Fia och Casper uppe. De skulle äta frukost för att sedan åka till tjejernas fotbollsträning. Jag gick ut igen till tvättstugan vid 8-tiden. Var tvungen att hänga ett par plagg i torkrummet och där såg det också ut. Ingen som borstat av filtret på baksidan och dammet på golvet virvlade.

Började sedan att snöa. Fia kom hem ca 9.20. Jag höll då på att pressa apelsiner. Väckte Inge så att vi åt frukost tillsammans.

Klar med allt i tvättstugan vid 10-tiden. Städade efter mig och när jag kom in plockade jag in allt. SKÖNT!

Vi skjutsade Fia till Håkan, men först var vi förbi nya brandstationen. Igår flyttade de nämligen in där. Fattar inte varför man kan flytta ut den så pass långt från city, men.... Där den gamla brandstationen låg, ska det byggas hus.

Efter att vi släppt av Fia, åkte vi till mitt jobb där Inge spolade av bilen med högtrycket. Ingen idé att använda något annat för man hinner ju bara ut på vägen så är det skitig igen. När jag gick tillbaka in med nyckeln hade T och K kommit. De mådde nu bra och hade en hel del att fixa med. Det är ju så när man är egen företagare. Nu har de missat 3 dagar och det är ett stort avbräck + att de även missade julfesten med all julmat.

Dagens pussel fanns ingen lång länk till, så ni kan inte få se pusslet här. Men om du kopierar bifogad länk, så kommer du förhoppningsvis till pusslet.

http://www.jigzone.com/puzzles/5D055D4B37CD?z=1


Alltså jag har himla ont i min vänstra tumme + det vänstra lillfingret. Tog faktiskt på mig skyddet för att se om det hjälper. Men jag tror inte det. Det  har nog med vädret att göra.

Så här såg det hos oss för en halvtimme sedan:



Lite vitt är det allt! Som ni ser så kom fågelhuset med. Det har min pappa snickrat ihop och det är välbesökt!

Inge ska hämta Fia vid 20.30. Undrar om jag är vaken då? Är så himla trött redan. 

Vi åt ugnsgratinerad falukorv och potatismos. Oh, så gott det var!


Kommentarer
Postat av: Karin

Följde länken du anvisade, såg ingen bild på vad det skulle föreställa men när det var klart så var det en söt liten tomtenisse. Tack Nilla för att du delar med dig av din vardag, alla trevliga bilder och pussel :)

2011-12-18 @ 18:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0