Hunnit med en del

Jag gick upp strax efter klockan 6. Gjorde mig iordning och läste därefter tidningen. Väckte Inge klockan 7 och så åt vi frukost. Diskat, bäddat och fikat.

Vi åkte till Motala ca klockan 9. Tog det lugnt för vi hade ju ingen brådska. Besöket där tog ca 1 timme. Rullade hemåt, men tog då en annan väg. Ombyte förnöjer så att säga. Ringde Fia, men hon var inte klar. Så då åkte vi till Hemköp och handlade lite. Sedan hämtade vi Fia och Stoffe (Håkans son). Hem till oss en stund. Fia fick ge "Rocky" nytt vatten. Jag skjutsade sedan bort dem till Wahlbeckshallen där F01 skulle spela fotbollscup. Hem och plockade lite. Omkring klockan 14 kom Lasse och Kristina. Vi fikade.
De var kvar till ca 15.40. Vi hade en trevlig stund tillsammans. När de åkt, gjorde vi oss iordning och åkte till fotbollen. Det gick inte så bra för de hade förlorat de två första och förlorade den tredje. Sedan var Tove lite sur på Fia och jag frågade varför. Fia är alltid tjurig mot mig svarade Tove. Då tog jag med Fia och frågade henne varför. Tove kom och ställde sig i trappan och skrattade lite. Fia berättade att Tove gått ifrån samlingen och det ska man inte göra om det är för ett akut toabesök. Fia blev lite sur på mig, men det gick över. Pratade en stund med Tove, som började gråta och sade att Fia alltid var sur mot henne. Det tyckte jag var lite elakt sagt och sade att hon, liksom övriga i laget, var tvungen att lyda tränaren. Var det samling så var det. Slutade med att Thomas gick iväg och pratade med henne. Sedan var allt frid och fröjd igen. Är på gott och ont att ha moster till tränare. Men samma regler ska ju gälla för alla.

Tyvärr så förlorade de även sista matchen, men de lyckades i alla fall göra två mål!

Inge åkte hem mellan matcherna och skulle skiva fläsket, som vi köpt idag. Stod halva priset; kort datum (utgång imorgon). Men jisses alltså. Det luktade surt när Inge öppnade, så han paketerade och tog med sig det. Jag gick in och fick pengarna tillbaka. 

Skjutsade Fia och Stoffe till Håkan. Regnade ute. Blä alltså!! Så fort vi tvättat bilen, blir det skitväder. Förresten bilen! Idag fick den väl spelet! Så fort Inge lade i backen pep den entonigt trots att inget var i vägen. Men nu ikväll hade det upphört.

Vi har precis ätit toast, vilket var gott.

Så dagens pussel:


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0