Hittat en av tomtens renar

God fortsättning på julen alla mina bloggläsare!
Sov till ca 4.30, men lyckades efter lite kastande hit och dit att somna om!!! Sov till ca 6.45. Inte illa gjort av mig. Ute var det plusgrader och det hade regnat. Igår kväll var det minusgrader och is på bilrutorna. Vädret är mycket märkligt.!

Inge kom upp utan att jag behövde väcka honom!! YES!! Frukost utan färskpressade apelsiner men med tomtegröt och skinkmacka!

Vi tog det lite lugnt och stressade inte. När klockan var ca 11.15 gick vi ut. Träffade grannen, Stefan, och tackade honom för hjälpen igår. Ja, han vet varför. Vi lånade nämligen hans son. Pratade även med Marita och granne, Inge's, dotter.

Sedan promenerade vi iväg. Mötte Olle H i skogen. Inge kände inte igen honom först, men när jag sade att det var Olle, så var han med på noterna. Fortsatte sedan förbi Torhagen in i Lektorshagen och förbi "gamla, gamla" brandstationen. Sedan ner till Djurgårdsgatan och Fias arbetsplats. Träffade Björn och Brita B. Pratade en god stund med dem. De bor ju mitt emot Fias arbetsplats. Fia kom ut och gav mig nycklarna. Inge och jag körde ett varv. Hem, så att Inge fick byta byxor. Sedan till Maxi, där vi köpte mjölk och nytt kaffefilter. Det vi hade köpt tidigare var inte så bra för det blev en massa kaffesump i koppen.

Hem och jag skalade alla räkor, som blev över från igår. Alltså nu undrar jag: Förra året glömde jag koka potatis och fick då frågan: Mamma, var är potatisen! I år kokade jag. Men mamma jag äter inte potatis till julbordet för det äter jag nästan varje dag! Så hade jag tinat 1½ kg räkor för förra året åt barbarnen hur mycket som helst. I år åt den knappt något. Däremot åt de rostbiff så det sjöng om det! Så nu undrar jag: SKA VI KÖPA MASSOR MED ROSTBIFF JULEN 2012 eller kommer de bara att äta skinka då????

Inge och jag  hämtade Fia ca kl. 16. Hem och då åt vi. Men vi åt bara av dett "kalla" julbordet!  Ingen ville ha något varmt. Mia ringde: Mamma vi glömde något igår! Jaha, sade jag! Var det pepparkakor och mögelosten? Exakt!! Och  jag hade köpt hem det, men jag vet inte hur det var med tiden och så igår. Mycket ringande var det och lång väntan på tomten för barnen. Nu skickade jag med Fia pepparkakor och mögelost så får Mia äta det på hockey-cupen i Norrköping imorgon. Vi får se om vi åker dit och kollar. Casper spelar alltså.

Snart ska Inge och jag se på en film!

Jag har hittat en av tomtens hjortar, för i år hade han visst blandat med både renar och hjortar:


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0