Helg – så underbart

Igår varnade de på radion för ett oväder, som skulle vara hemskt. Vi har, som tur är, inte märkt något. Visserligen blåste det imorse, men inte något extra mycket :)

Det har även blåst under dagen och kvällen, men.... Blåst är vi ju vana vid.

På jobbet har det varit fullt upp. Redigerat rapporter, skickat påminnelser, lagt ut på webben m.m. Ja, jag älskar mitt arbete, det gör jag.

Berättade för några manliga kollegor på lunchen, om hur det var när jag började på arbetet den 4 december 1972. De skrattade gott.

Marita ringde och sade att hon skulle bli hämtad av Stefan. Så jag ringde Inge och sade att han kunde hämta mig direkt. Mia har ringt och även Fia.

Inge stod utanför kl. 14. Vi åkte till Intersport i Tornby, där Inge köpte sig nya mysbyxor och jag en ny munktröja. Nej förresten nu ljuger jag! Det var ingen luva på, så då är det väl en munkjacka :))

Hämtade Fia på vårdcentralen. De hade tagit prover, som visade på en liten infektion. Hon ska ta Panodil en tid. Hem efter kläder och så skjutsade vi Fia till Håkan.

När vi kom hem kollade jag på del 2 av dagens "Hem till gården". Del 1 var inte tillgängligt..grymt TV4.....

Och ikväll firade vi då vår silverbröllopsdag genom att beställa pizza. Gott var det, men inte sjutton orkar jag mer än knappt halva. 

Har pratat med brorsan, som just nu är i Nybro. Han tyckte det var festligt när jag berättade om "Säckens" fru.


Dagens pussel kunde ju nästan kommit härifrån. Det var faktiskt en man som plockade blåklockor på sin tomt i förra veckan.

Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0