Glittrigt på vägen och snö ikväll

Idag var det åter igen Inges tur att köra. Frost på bilarna och glittrigt på vägen. Jo, det var frosthalka. Den här årstiden ska man inte förlita sig på lufttemperaturen utan vägtemperaturen. I luften var det +0,4 och det är ju väldigt nära "nollan".

På jobbet har det varit full fart. Bryter av redigeringen och lägger ett ord. Det går inte att läsa och läsa hela tiden.

Solen har lyst och det såg jätte skönt ut, men det var det inte! Det blåste en kall vind. Bara att gilla läget. Bor ju i Sverige och vi har ett skiftande klimat. Hörde ju på Jonas igår. Han frös så han hoppade. Han bor ju i Malaysia och blodet blir tunnare när man bor i ett sådant klimat. Tro sjutton det att han fryser här hemma då.

Fia ringt. Hon har så himla ont i käken igen och fick tid på VC på fredag. 

Arbetade till kl. 14. Inge och Marita väntade på mig. Vi skjutsade hem Marita. Sedan åkte vi till vår spelbutik där jag hade ett kuvert att hämta. Sedan tog vi ett varv och så passade vi på att tvätta bilen på Shell. Ska ju utnyttja häftet som vi köpte av Fia. Bilen blev så fin.

Fia är hos Håkan!

Ringt bror min, som idag fyller 65 år. Han hade blivit firad med fotmassage och även ryggmassage. Ikväll skulle det visst komma gäster, men han visste inte vilka. Ja, vi har inte grattat varandra sedan vi flyttade hemifrån.

Ute snöar det!!!  Ja, ja, det lägger sig nog inte.

Windsurfing kan vi inte ägna oss åt här eller??? Apropå det, så har vi funderat (gubben och jag) på vad seglarna tänkte på. Hur sjutton tänker man om man seglar i december när det blåser och är kolsvart ute???

Click to Mix and Solve


Kommentarer
Postat av: Karin

Peter och jag har funderat på samma sak. Hur är man funtad när man ger sig ut med en segelbåt i dec. och när det är kolsvart ute.

Tack för pussen min vän!

2011-12-05 @ 21:20:41
Postat av: Sickan

Hon som dog var ju präst,och du vet väl vad

en präst tänker.



"Han där uppe är med oss" man kan inte förlita

sig på vår HERRE hela tiden,utan man måste

tänka själv.



Det kan ju också vara så att det började

blåsa upp när dem redan var ute på sjön.



Ha de gött..Kram

2011-12-06 @ 11:03:38
URL: http://lotusblomman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0