Förstår mig inte på vissa människor

Julafton lade jag in en hälsning där jag önskade alla mina vänner en god jul. Kortet hade jag hittat på nätet, men texten hade jag skrivit själv. En s.k. vän "snodde" kortet och lade in på sin sida. Då blev jag förbannad och skrev en "hint" om det igår. Då går denna personen in och trycker på "gilla-knappen". Men hallå!!! Fattar vissa ingenting? Skillnad hade varit om hon delat bilden med mig och skrivit det, men inte då.

Så vet jag inte  hur gubben lyckades igår, men granen ligger på golvet. Jag vet att när vi höll på med julgransfoten, så var det inte helt okej, men Inge envisades med att det var bra! Antagligen petade  han till den igårkväll när han släckte den och så ramlade den som ett korthus. Blir nog att plocka ner den idag, vilket känns trist. Ja, jag måste ju säga att det är inte världens bästa julgransfot som följer med plastgranarna i kartongen. Och inte passar de till "vanliga" julgransfötter heller. Jag har testat, tro mig!

Inge blev jätte snopen när  han kom upp och han undrade vad som hänt med granen! Efter frukosten, plockade jag bort alla kulor, hjärtan och glitter. Sedan hjälptes vi åt med belysningen. Var ingen idé att ens försöka få ihop den igen. Dammsög sedan för det var glitter och plastbarr på golvet. 

Har legat vaken inatt och lyssnat på den dundrande blåsten. Det var hemskt ett tag! Trodde fönstret i sängkammaren skulle komma in! Fy attan. Och så tänkte jag på barn och barnbarn, som skulle till Norrköping, där Casper hade hockeycup. Åka på Norsholmsbron i den blåsten var nog ingen  höjdare!

LHC-03 vann cupen i Norrköping!!!

Inge och jag varit och hälsat på pappa. Allt var bra. Fick höra att han frågat efter oss igår och det känns ju positivt. Blev bjudna på kaffe! Hämtade sedan Fia hemma hos Mia. 

Jag  har lagt upp fållen på ett par långbyxor. Så käkade vi lite rester från julbordet!

Fia lånade bilen och åkte till en kompis. Senare ska vi skjutsa henne till Håkan

Men jisses så trött jag är och klockan är "bara" 17.23! Helt sanslöst alltså. Borde göra räkningarna, men tar dem imorgon bitti.

Blev det en rörig blogg? Ja, jag började skriva redan tidigt imorse och så har jag fyllt på.

En bild på tomten kommer här:



Dagens pussel  har inte med julen att göra!


Click to Mix and Solve



Kommentarer
Postat av: Sickan

En sådan vän som gör en sådan sak som att ta

ett julkort...ska du inte ha till vän längre.



Hade du skrivit ditt namn på kortet??

Var det på Facebook det hände??



Såg ju att eran gran var slite sned på fotot

du hade här inne..men sa inget :)



God fortsättning på julen vännen

Kraaaaaaaaaaam

2011-12-26 @ 17:46:10
URL: http://lotusblomman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0