Fick se lite sol idag

Wow, imorse sov jag faktiskt till klockan 6.15!!! Inte illa av mig. På topp så drog jag mig till ca 6.50. Gick då upp och gjorde mig iordning. Hörde att Fia och Tove kom upp. De åt en liten lätt frukost och åkte sedan till träningen. Jag satte mig vid datorn en stund. Pressade sedan apelsiner. Fia ringde och sade att hon skulle äta frukost hos Mia. Jag väckte Inge så att vi fick äta. Klockan var då nästan 9.30. Fattar inte att han kan sova så länge :)

Inge bäddade och jag diskade. Fia kom ca 10.30. Vi skjutsade tillbaka henne till Mia, där hon hjälpte till med internet. Jag och Inge åkte till pappa. Allt var så bra med honom. Kom ihåg vissa saker, men inte allt. När jag berättade att jag träffat Ove och Gun kändes det som att han kom ihåg lite. Men att bror min fyller imorgon, det kom han inte ihåg.

Solen lyste och vi frågade om pappa ville med ut på en promenad. Men se det ville han inte. För det blåser nog kallt blev svaret. Och det hade han ju rätt i.

Vi åkte innan de skulle äta mat. Skulle hämta Fia, men så ringde hon och sade att hon skulle komma senare. Vi åkte och köpte potatis för det hade de glömt i torsdags.

Jonas ringde innan vi var hemma. Han och Samuel skulle komma först efter 14.30. Ringde Mia och berättade och då kunde inte de komma, vilket var synd. Det var nämligen så att Fia skulle ta med barnen till Håkan, där de skulle baka, äta pizza och så kräftor. Och vem vill hindra dem från det :)

Hem och jag tog fram skinksteken. Stod bäst före datum 4/12 och det var det ju idag. Öppnade förpackningen och fy för den lede! Det luktade något hemskt. 

Skalade potatisen och morötterna. Sedan åkte Inge och jag till Maxi. Jag gick in och jag fick dubbelt upp tillbaka, vilket innebar 193:- In och letade fram en ny förpackning och det datumet var 10/12. Hem och satte på köttet. Det skulle bli dillkött. Hade ju tänkt att koka lite saft, men det hann jag inte idag.

Jonas och Samuel kom först 15.30. Vi fikade då. Samuel hade haft innebandycup. De åkte vid 17.30. Jag satte då på potatisen. Inge och jag åt 18.20. Gott var det. Tur att man kan äta efter att ha känt stanken från det andra köttet.

Dagens pussel påminner mig om barndomen! Inte riktigt likadan häst som min morfar hade, men nästan. Jag minns att jag kunde stå och titta på hans arbetshästar väldigt länge.


Click to Mix and Solve




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0