En hektisk dag

Vaknade supertidigt. Klockan 3.34 var jag uppe för det gick inte att somna om. Gjorde mig iordning, åt frukost och så datorn. Men rätt som det var så hörde jag att morgontidningen kom!! Jag fick läsa den!!!! Har nämligen inte läst den förrän jag kommit hem i två dagar.

Väckte Inge för han skulle skjutsa mig och Marita. När jag kom till jobbet, besvarade jag först några mejl och sedan skulle jag gå in i adressregistret. DET GICK INTE!!!! Jag försökte flera gånger utan resultat. Jag hade ju massor att göra där både vad gäller konferensen och nya prenumeranter. Skrev ett mejl till min chef och sedan gick jag till biblioteket. Det fick bli tidskriftsregistrering trots allt. Tog en timme och när jag kom åter hade min chef kommit. Men så, ca 7.50, ringde vår support. De hade missat en viktig detalj. Det var nämligen så att det "sjösattes" en ny server igår och vi var tvungna att göra ett par kommandon för att komma in. När jag väl gjort dessa kommandon så fungerade allt perfekt. 

Har ägnat nästan hela dagen åt registreringen, men även åt att göra om pdf-filer. Det är så märkligt för, trots att jag gör på samma sätt med alla rapporter. är det vissa som "tappar" bokstäver när de trycks på stora maskinen. Frustrerande tycker jag verkligen att det är. Det ska bara gå som på räls tycker man, men inte då.

Har pratat med både Inge och Fia. Fia jobbat idag.

Ner till växeln och bytte av Kicki kl. 15.30. Det var rätt så lugnt måste jag säga. Idag var det sista dagen på schemat för mig. Från och med den 9 januari stänger växeln kl. 16 och vi har löst bemanningen. Ska bara byta en dag i veckan och då är det fikarasterna.

Inge väntade utanför och vi åkte direkt till ICA Maxi. Nej, vi var inte ensamma där, men det gick bra ändå. Hoppas nu att vi kom ihåg allt. Sedan till Siba och köpte en ny kolsyrepatron och därefter till Systemet. Näe, det var inte kaos där heller :) Jag skulle ha Blossas vita glögg, men den var helt slut! Slut hos tillverkaren!!!!!!!!!!!! Grr, jag som skulle göra en drink. Det sprack det... Var på väg att skriva att det sket sig hehehehehe

Ute har det snöat lite även idag och det känns som ett hån, då vi vet att det ska bli plusgrader på julafton.

Nej, nu ska jag ge er dagens pussel, som inte har julmotiv, men väl en ängel! Och nog finns det en liten ängel i oss alla!


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0