Bakat lussekatter

Sov till ca 6.15, vilket accepteras :) Läste tidningen och så blev det datorn. På med webbradion. Först var det DaCapo och sedan Ring så spelar vi. Två bra program så där på lördagmorgonen.

När det var slut, gick jag ut och pressade apelsiner. Väckte Inge ca 9.40. Vi åt frukost och sedan diskade jag och bäddade. Därefter blev det dusch.

Så märkligt det är. Förr ringde jag alltid till pappa och kollade läget. Nu gör jag inte det och det känns konstigt. Förresten så håller de på som bäst och renoverar hans gamla lägenhet.

Blåsigt har det varit idag och mulet, men morgontemperaturen var +3,4 grader.

Inge och jag åkte med travet och sedan for vi till pappa. De satt och fikade efter maten. Jag gick in med det jag handlat åt honom. Sedan kollade vi allihop på skidor i pappas lägenhet. Allt var bra med pappa och det känns skönt. Vi åkte omkring klockan 14. Hämtade Fia hos Håkan. Var till Ica och köpte mjölk. När jag kom ut till bilen, kom Fia på att  hon glömt nyckeln hos Håkan, så det var bara att åka dit och hämta den.

När vi kom hem satte jag en saffransdeg. Bakade sedan lussekatter. Fia hjälpte till en kort stund. Men  hon har faktiskt ägnat sig åt att städa sitt rum. Imorgon ska vi ta fram julen, så att vi får njuta av tomtar (och troll).

Ikväll har vi ätit en stek på rostbiff. Jätte gott var det.

Nu är det hockey på TV:n (HV71-LCH) och den spelas utomhus.

Dagens pussel:


Click to Mix and Solve

Ha en mysig kväll alla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0