Använd reflex

Idag blir det lite gnäll från mig! Men först dagens morgontemperatur som var +2,4 grader. Men när vi kom ut till garaget, så gnistrade det i asfalten. Aj, då det frös visst på. Denna förrädiska halka, som man inte tror finns.

Jo, nu till gnället! Varför har många så himla svårt att använda reflex???? Här springer de över en gata/väg i gatubelysning, men de syns ju inte!!!! Hur lätt är det inte att som bilist köra på någon? Så skärp er! Det är en billig livförsäkring!

Sedan till Zebralagen, som ju är jätte bra, men................ ETT STORT MEN!!! Är det bara jag som vill ha kontakt med bilföraren innan jag kliver ut i gatan? Jag tänker inte som så: Lagen är på min sida, jag är ju fotgängare (eller allra grymmast; cyklist).

På Drottninggatan i Linköping har vi två övergångsställen efter varandra (vilket är urdumt). Nu är jag bilförare: Först ska man stanna och släppa över gående och så kör man en meter och stannar på nytt för att släppa över gående. Ingen tittar över huvud taget mot bilföraren. De bara går.

Nu är jag gående: Jag däremot stannar en bit ifrån och kollar hur läget är innan jag går över. Ser jag att det bildas bilkö så väntar jag hellre. Man måste ju för sjutton tänka på miljön också! 

Tredje gnället gäller papperskorgar på toan på jobbet. Om jag skulle råka missa papperskorgen, så inte sjutton låter jag pappret ligga kvar på golvet. Nej, jag tar upp det och slänger det på nytt (och hoppas pricka rätt). På jobbet är det många onda ryggar har jag förstått, för som det ser ut emellanåt!!! Skärpning, tack!


Ja, det var dagens gnäll! Kommentarer? Jätte gärna, tack!

Så till dagen då! Var jämt upp och  jag kände att jag var ifatt när jag gick hem. Inge  hämtade mig och vi åkte till pappa. De hade precis haft ett luciatåg på besök. Vi fikade med dem. Pappa skämtade till det emellanåt. Allt var bra med andra ord.

När vi kom  hem, såg jag på "Hem till gården". Så har jag skrivit julkort och duschat.


Dagens pussel:

Click to Mix and Solve

Det var alles för idag!



Kommentarer
Postat av: Sickan

Jag känner till det där med övergångsställerna.

Barn cyklar rakt över framför näsan på en,och

äldre titta inte ens upp.



Jag tittar alltid på chaffören innan jag går över.



Men det med papperskorgen har jag inte varit ute för :)



Kram

2011-12-13 @ 18:42:18
URL: http://lotusblomman.bloggspace.se/
Postat av: Karin

Tack vännen för ditt gnäll, hoppas många läser och fattar att dom inte syns utan reflexer ens om man är mitt i stan med gatlyktor. Jag håller med dig i alla dina åsikter om reflexer, övergångsställen och papper på toalettgolvet. Det är alldeles för många som inte bryr sig verkar det som. Tack också för alla pussel. Jag lägger dom alla :)

2011-12-13 @ 21:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0