Utflykt igår (igen)

Ja, igår blev det ingen blogg skriven, men nu ska jag försöka få till den. Det kommer att bli mycket bilder, tagna med både mobilen och systemkameran.

Vi hämtade Pia ca 8.40 och styrde färden mot Stockholm. Ett bensträckarstopp blev det i Sillekrog. Sedan fortsatte vi. Åkte ner vid Danvikstull där jag fotade denna fina båt:



Så fortsatte vi färden och hamnade ute på Djurgården! Där fick jag syn på denna lyxkryssare (ja, vi hade sett den tidigare, när vi passerade VikingLine):



Jag zoomade verkligen, som synes.

Därifrån åkte vi till Siljaterminalen och ett besök på deras fräscha toaletter. Så nu skulle vi klara oss en stund till :)

Färden gick nu ut till Vaxholm. Hittade en bra p-plats och vi gick direkt till korvkiosken och köpte lite mat. Traditionen ska vi hålla hårt på. Pia var helt betagen i vad hon såg. Efter maten promenerade vi runt lite.

Visade Pia Monica Linderoths tidigare affär, där det numera ser ut så här i skyltfönstret:



Det är så sorgligt att hon inte finns med oss här på jorden längre!

Liksom för fyra veckor sedan, så gick vi in hos:



Vi gick även in i en annan butik mitt emot Lena Linderholm:



Jag, Fia och Pia.

När vi var på väg till bilen, såg jag denna fina cykel utanför en blomsteraffär:



Och även detta var fint vid blomsteraffären:



Sedan åkte vi bilfärjan över till Rindö och så bil till Oxdjupet. Färja därifrån till Värmdö. Pia saknade ord för vad hon fick se på denna resan. Det var inte betongStockholm utan naturStockholm. Finns ju så otroligt mycket fint att se. Mellan alla träden så ser man vatten :)



Detta märkliga pilträd fann vi ute på Blockhusudden (var där precis i början, men det gör ju inget).



Likaså den här bilden kom lite fel, men vad har det för betydelse. Den är tagen på vägen till Vaxholm. Träden har redan börjat gulna på sina håll. Lite väl tidigt!



Här njuter Pia av utsikten vid Nacka Strand.



Fia njuter också av båtar och vatten.



Här är vi då lite närmare lyxkryssaren från Panama. Häftigt, eller hur?



Den här bilden är tagen med systemkameran. Tiden är felinställd.



Och där kom Silja Symphony!

Tog sedan en tur ut på Skeppsholmen och då tog jag denna bild. Man ser scenen på Skansen. Där skulle det snart bli Allsång.



Vi åkte därefter till en Kinarestaurang (vårt favoritställe vid Östermalmshallen). Där bjöd Pia oss på asiatisk buffé. Tack goa Pia för den goda maten och trevligt sällskap hela dagen!

Så var det då dags att åka hem igen. Strax efter Södertälje blev det tvärstopp. Vi trodde först att det var en olycka för Fia gick in på Trafikverkets hemsida och kollade efter vägarbeten. Fanns inga uppgifter. Men vi blev sedan varse att det var vägarbete. Det skulle asfalteras och trafiken leddes in till ett körfält. Tog väl drygt 20 minuter. Men det viktigaste är ju att allt går bra.

Pia bjöd in oss på öl resp. vin (Fia fick köra hem). Fia passade på att fota lite växter på Pias altan. Hon har så gröna fingrar och älskar att hålla på med växter.





Oh, dessa skulle jag också vilja ha hos mig :))

Till slut så var jag bara tvungen att ta denna bild på Pias katt, som heter Pamela och är 14 år. Någon snällare katt får man leta efter. Vi satt ju ute, så jag klarade allergin.



Och idag har vi tagit det mycket lugnt. Jag tog en promenad med pappa. Han tyckte det var skönt. Har pratat med Mia. Hon och barnen skulle bada. Jag försökte ligga i solen, men jag fixar det inte längre. Jo, om jag har vatten i närheten, så att jag kan doppa fötterna :))

Vi har ätit på baksidan och snart ska vi äta varsin räksmörgås. Fia åkte iväg med Sofia B. De skulle ta ett kvällsdopp någonstans.

Nu hoppas jag att ni är nöjda med bilder och text från gårdagen. Ha en riktigt mysig onsdagskväll!

Kram Gunilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0